۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳
این وزیر دولت رئیسی مدعی شد که تورم کاهش داشته

تورم تولیدکننده در بخش معدن در بهار امسال ۲۷ درصد بوده که در تابستان به ۱۳ درصد رسید و تورم تولیدکننده صنعتی هم از ۴۶ درصد به ارقام قریب ۲۷ درصد رسیده که نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها در بخش تولیدکننده است.

سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: نرخ رشد تولید شرکت‌های صنعتی و معدنی که در بورس هستند و ۵۰ درصد تولید را انجام می‌دهند و به لحاظ اینکه بنگاه بزرگی هستند، بنگاه‌های بالادستی و پایین‌دستی‌ را هم فعال می‌کنند، در شهریور امسال ۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

وی افزود: خوشبختانه این عدد در مهرماه به ۷.۷ درصد رسیده که عدد بسیار مناسبی در رشد تولید بخش صنعت و معدن است و باعث کاهش تورم تولیدکننده هم می‌شود.

تورم تولیدکننده کاهش داشته

وزیر صمت عنوان کرد: ما یک تورم داریم که مربوط به مصرف‌کننده و اقلامی می‌شود که مردم و خانوارها استفاده می‌کنند و تورم دیگر نیز درباره تولیدکننده است که مفهوم آن تورم و قیمت مواد اولیه واحدهای تولیدی است اما خوشبختانه امروز شاهد روند کاهشی در تورم تولیدکننده هستیم.

فاطمی‌امین بیان کرد: تورم تولیدکننده در بخش معدن در بهار امسال ۲۷ درصد بوده که در تابستان به ۱۳ درصد رسید و تورم تولیدکننده صنعتی هم از ۴۶ درصد به ارقام قریب ۲۷ درصد رسیده که نشان‌دهنده کاهش قیمت‌ها در بخش تولیدکننده است.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها