۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۱
قیمت برنج ایرانی چقدر شد؟

بررسی سوپرمارکت‌های آنلاین نشان می‌دهد که قیمت برنج ایرانی طی یک ماه گذشته کم تغییر و بعضا کاهشی بوده است.

فردای اقتصاد: بررسی سوپرمارکت‌های آنلاین نشان می‌دهد که قیمت برنج ایرانی طی یک ماه گذشته کم تغییر و بعضا کاهشی بوده است. البته این ثبات نسبی یک ماهه بعد از جهش‌های پیاپی قیمت برنج ایرانی طی یک سال گذشته است. سال گذشته با کم‌آبی و کاهش تولید برنج مزیت بر علت شد تا قیمت برنج ایرانی به شدت رشد کند. به طوری که بررسی‌ها نشان می‌دهد که اغلب انواع برنج شمالی مثل هاشمی و طارم طی یک سال اخیر از محدوده کیلویی ۴۰ هزار تومانی بعضا به بیش از ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

در روز جای اما قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در گفت و گو با همشهری آنلاین از کاهش ۱۰ هزار تومانی قیمت برنج در هر کیلو خبر داده و گفته احتمالا قیمت برنج در روزهای آینده تا ۲۰ هزار تومان در هر کیلوگرم کاهش قیمت خواهد داشت. با توجه به قرار داشتن در فصل برداشت برنج و لغو ممنوعیت برنج انتظار می‌رود بازار در روزهای آینده با کاهش قیمت مواجه شود.

قیمت انواع برنج ایرانی چقدر شد؟

برنج هاشمی که از مرغوب‌ترین انواع برنج ایرانی محسوب می‌شود از کیلویی ۸۸ هزار تومان دارد تا بیش از ۱۷۰ هزار تومان. البته انواع ارزان‌تر این برنج برندهای چندان نام‌آشنایی ندارد و بخش عمده‌ای از کاربران هم در نظرات از کیفیت برنج اعلام نارضایتی کرده‌اند. در بین برندهای نام‌آشنا هم بسته‌بندی ۲.۲۶ کیلویی برنج هاشمی گلستان ۳۳۶ هزار تومان قیمت خورده که با تخفیف ۳۲۰ هزار تومان فروخته می‌شود؛ یعنی کیلویی حدودا ۱۴۲ هزار تومان. برند مژده هم بسته‌بندی ۱۰ کیلویی برنج طارم هاشمی را یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است که البته با تخفیف ۱۴ درصدی حدود ۹۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود. نکته جالب توحهی که وجود دارد این است که اغلب برنج‌های ایرانی با حدود ۵ تا ۱۵ درصد تخفیف فروخته می‌شوند. چنین چیزی می‌تواند تایید کننده صحبت‌های دبیر اتحادیه بنکداران تهران باشد که گفته بود قیمت هر کیلو برنج ایرانی حدود ۱۰ هزار تومان کاهش داشته است.

برنج طارم هم از دیگر انواع مرغوب برنج ایرانی است. قیمت آن هم گران‌تر از اغلب انواع برنج ایرانیست اما از برنج هاشمی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان‌تر است. به عنوان مثال برنج طارم گلستان در بسته‌بندی ۴.۵ کیلویی حدود ۶۴۰ هزار تومان قیمت خورده است که با تخفیف ۵۶۷ هزار تومان فروخته می‌شود؛ یعنی کیلویی ۱۲۶ هزار تومان.

در بین انواع برنج ایرانی پرمحصول که ارزان‌تر هم هستند، برنج فجر کیفیت جزو برنج‌های باکیفیت‌تر است. البته به پای طارم و هاشمی نمی‌رسد اما از لحاظ قیمتی هم به‌صرفه‌تر است. در سوپرمارکت‌های آنلاین برندهای مختلف برنج فجر از کیلویی حدودا ۷۵ هزار تومان قیمت دارند تا حدودا ۱۲۰ هزار تومان. البته انواع ارزان این برنج هم مانند انواع ارزان برنج هاشمی چندان رضایت خریداران را جلب نکرده است و از کاربران امتیاز پایین‌تری گرفته است.

اما اگر بخواهید برنجی متفاوت با انواع برنج شمال بخرید، برنج عنبر بو که در خوزستان کشت می‌شود از انواع نسبتا پرطرفدار محسوب می‌شود. این برنج که عطر متفاوتی با برنج شمال دارد و هنگام پخت هم قد کوتاه و چاق است در فروشگاه‌های آنلاین بسته به شرکت تولید کننده در محدوده کیلویی ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان قرار می‌گیرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 26302112 IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    باسلام برنج ارزان مساوی است باقاطی بودن برنج های کم کیفت حدالقل قیمت برنج هاشمی خالص ۱۲۰۰۰۰تومان اگه قیمت زیادبالارفت اجحاف درحق مصرف کننده اگه پایین بودشک درخالص بودن برنج شیرودی اصل ۸۰۰۰۰تومان اگه قیمت تفاوت معنادارداشت برنج ندا یاباخارجی مخلوط شده علاج کاربرخوردسخت باغش درمعامله است

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار