بانوی موفق شرکت اچ‌تی‌سی کیست؟

شر وانگ، کارآفرین میلیاردر
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
بانوی موفق شرکت اچ‌تی‌سی کیست؟

شاید کمتر کسی بداند که یکی از بنیانگذاران و مهره‌های اصلی شرکت معروف اچ تی سی بانویی است که حالا نام او در فهرست ثروتمندان فوربس به چشم می‌خورد.

فردای اقتصاد: شر وانگ یکی از بنیانگذاران اچ.تی.سی یا High Tech Computer Corporation، شرکت معروف فناوری تلفن همراه است.

او که بود و چگونه به یک کارآفرین مطرح در سطح جهان تبدیل شد؟

وانگ در ۱۵ سپتامبر ۱۹۵۸ در تایپه، تایوان به دنیا آمد. او در خارج از کشور در مدرسه مقدماتی کالج در اوکلند، کالیفرنیا تحصیل کرد و مدرک لیسانس خود را در اقتصاد از دانشگاه کالیفرنیا، برکلی در سال ۱۹۸۱ دریافت کرد.

 یک سال پس از آن بود که او به شرکت “First International Computer” پیوست. و پس از تاسیس VIA در سال ۱۹۸۷، در سال ۱۹۹۷ شرکت HTC را تأسیس کرد. چر با دارایی خالص ۱.۶ میلیارد دلار در لیست میلیاردرهای فوربس در سال های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ قرار گرفت. او حتی در لیست قدرتمندترین زنان جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفت. شر وانگ قطعا یکی از موفق ترین و مشهورترین کارآفرینان زن است. و HTC اکنون یکی از برترین شرکت های رقیب فناوری تلفن همراه در میان شرکت‌هایی مانند اپل، سونی و سامسونگ است.

شوهر او ون چی چن، مدیر عامل شرکت VIA Technologies است. او دو بچه دارد. وانگ می‌گوید که ترجیح می‌دهد از کانون توجهات دور بماند. او در سیاست تایوان فعال بوده است، با این حال، از رئیس جمهوری تایوان ما یینگ جئو در تلاش برای انتخاب مجدد حمایت می‌کند. او فعالیت‌های بشردوستانه زیادی هم دارد . به طور مثال، در سال ۲۰۱۱ وانگ ۲۸.۱ میلیون دلار برای کمک به تأسیس کالج پیشرو Guizhou، یک کالج خیریه در جنوب غربی چین که توسط بنیاد غیرانتفاعی Faith-Hope-Love VIA Technologies راه اندازی شده بود، اهدا کرد. در آگوست ۲۰۱۲ وانگ ۶۰۰۰ تبلت HTC Flyer را به ۶۰ دبیرستان در تایپه اهدا کرد. طبق آخرین آمار دارایی او بالغ بر ۱/۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ برآورد شده است.

گردآوری: شادی آذری حمیدیان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار