۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
انحصار جدید ایران خودرو و سایپا در تاکسیرانی؟

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از راه‌اندازی نخستین تاکسی لند در کشور با همکاری شرکت سایپا خبر داد.

ایسنا: مهدی خطیبی در آئین رونمایی تاکسی ون‌های جدید شهرداری تهران با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید دانش‌بنیان در ایران مورد توجه ایران خودرو بوده است، افزود: شاهد رشد کیفیت در تولیدات هستیم و حداقل ۵۰ درصد رشد کیفی را خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مولفه‌های اصلی قدرت در نظام اقتصادی و اجتماعی کشور حوزه حمل‌ونقل عمومی است، ادامه داد: بین توسعه اقتصادی و توسعه حمل‌ونقل ارتباط خطی وجود دارد و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. برای کارآمدی ناوگان تاکسیرانی باید مدیریت چالاک و دانش محور داشته باشیم که خوشبختانه اتفاقات رو به جلویی را در تاکسیرانی شاهد هستیم.

خطیبی ادامه داد: تاکسی‌های به روز و تاکسیرانان مجرب از دیگر عوامل کارآمدی تاکسیرانی هستند. همچنین خدمات پس از فروش کالا یکی دیگر از این عوامل است. هر چند از راننده مالکی به سمت شرکت مالکی باید برویم، خروجی بهتری از سیستم تاکسیرانی شاهد خواهیم بود.

باید تاکسی‌های تهران از دنده‌ای به سمت اتوماتیک بروند

وی تاکید کرد: باید خدمات با کیفیت و ۲۴ ساعته در حوزه تاکسیرانی ارائه شود. کیفیت خودروهای تاکسی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید تمام تاکسی‌هایی که در تهران استفاده می‌شود از دنده‌ای به سمت اتوماتیک بروند. ما برای تحقق این اقدام ظرفیت‌های لازم را در کشور داریم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه می‌توانیم در برنامه پنج سال‌های کل تاکسی‌های تهران را نوسازی کنیم، افزود: به شرکت‌های واقعی تاکسیرانی نیاز داریم، بطوریکه رانندگان بر اساس قراردادهایی مشخص با این شرکت‌ها فعالیت کنند و بر همین مبنا می‌توانیم مدیریت مناسبی را اعمال کنیم.

وجود ۷۸ هزار دستگاه تاکسی در تهران

وی تاکید کرد: ۷۸ هزار دستگاه تاکسی در تهران وجود دارد، سطح کیفی و ساختاری این خودروها را می‌توانیم تا پنج سال آینده تغییر دهیم. ما نهایت تلاش خود را می‌کنیم که به تعهدات و قراردادهای خود پایبند باشیم و در حد اعلای کیفیت تولیدات را تحویل دهیم.

خطیبی ادامه داد: در ذیل تعاونی‌های ایران خودرو قرار بر این است که شرکت خصوصی تاکسیرانی راه‌اندازی شود که شرکت مالکی بوده و تمام خودروهای آن اتوماتیک خواهد بود. در حقیقت شروع بکار شرکت با خودروهای تارا انجام خواهد شد. همچنین نخستین تاکسی لند با همکاری شرکت سایپا احداث خواهد شد تا تمام خدمات مرتبط با تاکسی‌ها را در این تاکسی لند ارائه دهیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها