۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
شرط فرانسوی‌ها برای ورود به بازار خودروی ایران

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و فرانسه خاطر نشان کرد: خودروسازان فرانسوی منتظر تعیین تکلیف برجام و FATF بوده اند که اگر این مسائل حل شود بدون تردید آنها به ایران خواهند آمد.

 تین نیوز:عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و فرانسه خاطر نشان کرد: خودروسازان فرانسوی منتظر تعیین تکلیف برجام و FATF بوده اند که اگر این مسائل حل شود بدون تردید آنها به ایران خواهند آمد. اگر ایران همچنان در لیست سیاه FATF باقی بماند آنها به ایران نخواهند آمد؛ چراکه امکان مراودات مالی و بانکی با فرانسوی ها نخواهیم داشت و آنها از طریق صرافی ها کار نمی کنند از این رو منتظرند که در آینده چه اتفاق های در صحنه های بین المللی رخ می دهد.

به گزارش تین نیوز ، محمدرضا نجفی منش در پاسخ به این پرسش که وزارت صمت امکان واردات خودرو از فرانسه را ممنوع کرد آیا واردات خودرو از این کشور در شرایط تحریم برای ما وجود داشت؟ گفت: در شرایط تحریم امکان واردات خودرو نهایی از فرانسه به ایران سلب شده بود اما فرانسوی ها می توانند به مانند سابق به ایران بیایند و اقدام به تولید خودرو کنند مانند همان کاری که برای تولید تندر 90 انجام دادند.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم هدف تولید خودرو در ایران است، گفت: وزارت صمت اعلام کرد در شرایط تحریم و با توجه به مشکلات ارزی که در کشور وجود دارد خودرو نهایی وارد کشور نشود بانک مرکزی نیز  رویکرد واردات خودرو را دنبال نمی کرد؛ اگر خودروسازان فرانسوی خواهان بازار ایران هستند اقدام به تولید خودرو در ایران کنند.

این فعال اقتصادی با اشاره علاقه مندی خودروسازان فرانسوی برای ورود به بازار ایران، تصریح کرد: خودروسازان فرانسوی منتظر تعیین تکلیف برجام و FATF بوده اند که اگر این مسائل حل شود بدون تردید آنها به ایران خواهند آمد. اگر ایران همچنان در لیست سیاه FATF باقی بماند آنها به ایران نخواهند آمد؛ چراکه امکان مراودات مالی و بانکی با فرانسوی ها نخواهیم داشت و آنها از طریق صرافی ها کار نمی کنند از این رو منتظرند که در آینده چه اتفاق های در صحنه های بین المللی رخ می دهد.

نجفی منش در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است که حذف واردات خودرو از فرانسه ریشه سیاسی داشته باشد؟ گفت: واقعیت این قضیه را باید به وزارت صمت واگذار کنید من از آنجایی که سیاسی نیستیم نمی توانیم در این زمینه اظهار نظر قطعی کنم. اما مسلم است که اگر فرانسوی ها بخواهند برای سرمایه گذاری به ایران بیایند ممنوعیتی برای آنها وجود ندارد.

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و فرانسه با بیان اینکه ایران صنعت خودرو دارد، گفت: اگر خودروسازان خارجی برای سرمایه گذاری در بازار ایران ترغیب شوند و آنها اقدام به تولید خودرو در داخل کشور کنند؛ بدون تردید به اقتصاد ایران کمک خواهد شد در حال حاضر منعی برای واردات خودرو از هند، برزیل، چین، کره جنوبی و ژاپن وجود ندارد و پرسش اصلی این است که تا چه میزان می توان تبادل ارزی با این کشورها داشته باشیم.

به گفته وی؛ قرار است که بانک مرکزی تخصیص ارز برای واردات خودرو را انجام بدهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها