بهبود بازاریابی با مدیریت شهرت شرکت

۴ تکنیک مدیریت شهرت برای کمک به بازاریابی
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
بهبود بازاریابی با مدیریت شهرت شرکت

در دنیای امروز شهرت شرکت ها عنصری حیاتی محسوب می شود چون مخاطبان و مشتریان به راحتی و با یک کلیک به شهرت و سوابق آن ها دسترسی می یابند.

فردای اقتصاد: مدیریت شهرت اغلب به عنوان چیزی جدا از بازاریابی در نظر گرفته می‌شود. بازاریابی امری فعال است – به دنبال کاربران جدید می‌گردد و سعی می‌کند به آنها دسترسی پیدا کند، آنها را از نام تجاری، شرکت و محصولات شما آگاه کند و آنها را به سمت قیف فروش بکشاند. مدیریت شهرت اما امری واکنشی است - به دنبال بهبود چشم‌انداز مشتری و مدیریت بحران‌ها و بلایا در صورت وقوع است.

تکنیک‌های مدیریت شهرت هنگامی که به درستی استفاده می‌شود، می‌تواند به طور قابل توجهی بازاریابی را تقویت کند. نشریه فوربس در مقاله‌ای به تکنیک‌های مدیریت شهرت شرکت اشاره کرده است:

۱- توجه به بازخوردها و نظرات

نظرات مشتریان بر تصمیم کاربران عادی برای در نظر گرفتن شرکت شما برای نیازهای خود بسیار تأثیرگذار است.

۲- حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی را حفظ کنید.

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی یک تلاقی مهم بین بازاریابی سنتی و مدیریت شهرت است.

۳- از بازاریابی برای ارتقاء وجدان اجتماعی استفاده کنید.

این روزها، مشتریان بسیار بیشتر با اخلاق و اقدامات شرکت‌هایی که دنبال می‌کنند، هماهنگ می‌شوند. پس رفتار شرکت شما بر وجدان جامعه اثرگذار است و مردم به عنوان ناظران، این اثرگذاری شما را می بینند.

۴-برای بدترین‌ها آماده باشید.

هر چیزی ممکن است در هر زمانی اشتباه پیش برود. یک نظر (کامنت) ویروسی بد می‌تواند به تعداد زیادی از افراد دیگر اطلاعات غلط بدهد. در بدترین موارد، مشکلی در مورد محصولات شما که حتی نمی‌دانستید برجسته می شود و ناگهان در کانون توجه قرار می‌گیرد.

منبع: فوربس

نویسنده: متیو ارل، کارآفرین کانادایی و رییس Reputation.ca

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار