۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
 روسیه از کردها حمایت کرد

لاورنتیف گفت که مسکو نیاز به یافتن راه‌حل مسالمت آمیز برای مسئله کُردها را با توجه به حملات ترکیه به سوریه ضروری می‌داند و با شرکای خود در این زمینه تلاش خواهد کرد.

لاورنتیف گفت که مسکو نیاز به یافتن راه‌حل مسالمت آمیز برای مسئله کُردها را با توجه به حملات ترکیه به سوریه ضروری می‌داند و با شرکای خود در این زمینه تلاش خواهد کرد.

به دنبال حملات چند روز اخیر ترکیه به مناطق شمالی سوریه و عراق، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به سوریه، آنکارا را به خویشتن‌داری دعوت کرد. الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به سوریه در سخنانی در این‌باره تاکید کرد: مسکو از آنکارا می‌خواهد خویشتن‌داری کرده و از تشدید تنش جلوگیری کند.  لاورنتیف گفت که مسکو نیاز به یافتن راه‌حل مسالمت آمیز برای مسئله کُردها را با توجه به حملات ترکیه به سوریه ضروری می‌داند و با شرکای خود در این زمینه تلاش خواهد کرد.

وی همچنین از ترکیه خواست که از قدرت بیش از حد در سوریه استفاده نکند. این دیپلمات روس با بیان اینکه ترکیه از قبل روسیه را از عملیات هوایی خود در سوریه و عراق مطلع نکرده است، گفت: این موضوع در نشست آستانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  وی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اینکه غرب در تلاش است از پرونده سوریه به عنوان یکی از عناصر رویارویی با روسیه استفاده کند، گفت که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به ثبات اوضاع کمک می‌کند. 

این اظهارات پس از آن بیان شد که طی چند روز اخیر حملات متقابلی میان ارتش ترکیه و گروه‌های کُرد مستقر در مناطق شمالی سوریه و عراق صورت گرفته است. آنکارا نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کُرد (ی.پ.گ) را عامل انفجار اخیر استانبول می‌داند که شش کشته و ۸۱ مجروح بر جای گذاشت./ ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها