مدیر جوان هستید؟ این مقاله برای شماست!

چگونه مدیر جوان یک تیم مسن باشیم؟
۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
مدیر جوان هستید؟ این مقاله برای شماست!

چالش مدیریت یک تیم زمانی که از همه یا اغلب اعضای تیم جوانتر هستید، می تواند طاقت فرسا به نظر برسد. اما لزوما اینطور نیست.

فردای اقتصاد: شما به این نقطه رسیدید - و این فرصت را دارید – که تیمی مسن‌تر از خود را مدیریت کنید زیرا توانسته‌اید آن را به دست آورید. عملکرد و دستاوردهای شما به رسمیت شناخته می‌شودو به دلیل شایستگی‌ها و مهارت‌هایی که نشان داده‌اید، سرپرست یا شرکت شما مسئولیت بیشتری به شما واگذار می‌کند. در چنین شرایطی این انتظار وجود دارد که بتوانید کار را انجام دهید. و شما می‌توانید، اما می‌تواند وضعیت دشواری باشد.

واقعیت

اول از همه درک کنید که تنها نیستید. در سال ۲۰۲۰، هریس اینتراکتیو مطالعه‌ای را برای CareerBuilder.com انجام داد و مشخص کرد که تقریباً از هر ۱۰ کارگر ایالات متحده، چهار نفر رئیس جوان‌تری دارند.

از این کارگران، ۲۲ درصد گزارش دادند فردی چند سال جوان‌تر رییس آن‌هاست، در حالی که ۱۶ درصد رئیسی ۱۰ سال یا بیشتر کوچکتر از خود داشتند. این روند ادامه دارد و درصدها در حال افزایش است. این روند احتمالاً ادامه خواهد داشت زیرا بسیاری از کارگران مسن‌تر بازنشستگی را به تعویق می‌اندازند و «احتمال دارد که جوان‌ترها به طور فزاینده‌ای بر مسن‌ترها نظارت کند».

چالش را مدیریت کنید

در مورد نحوه مدیریت تیمی مسن‌تر از شما، هیچ راهنمای جامعی وجود ندارد. روشن کنید که این موقعیت را یک پله نمی‌دانید. از طنز تحقیرآمیز خودداری کنید. خودآگاه باشید؛ یک دیدگاه کلان را اتخاذ کنید و در جزئیات غرق نشوید. همه اینها مفید هستند و باید از آنها استفاده کرد. با این حال، فراتر از آن، مراحلی مشخص هستند که بدون آنها موفقیت بسیار دشوار خواهد بود.

· سندرم ایمپاستر را بلافاصله بررسی کنید

به رغم موفقیت شما تا به امروز، احتمال زیادی وجود دارد که با درجاتی از «سندرم ایمپاستر» سر و کار داشته باشید: این حس طولانی مدت که شما به نحوی «لایق» دستاوردهایی که به سختی به دست آورده اید نیستید.

این فکر را حذف کنید. آن صداهای درونی، انتقادی و شک برانگیز را باور نکنید. در عوض، به افرادی که ارزش شما را می‌شناسند باور داشته باشید. شما ارتقای خود را کسب کردید اگر تصمیم‌گیرندگان باور نمی‌کردند که موفق خواهید شد، آن جایگاه را دریافت نمی‌کردید.

· سبک و رویکرد خود را داشته باشید

شما نیازی به تقلید از فردی که جایگزین آن هستید ندارید. و نیازی نیست عمداً قطب مخالف باشید. اما باید بدانید که چه کسی هستید و سبک مدیریت خود را بپذیرید. و بنابراین باید سازگار و قابل اعتماد باشید.

با برنامه‌ای که مشخص می‌کند اولویت‌های خود را دارید و چگونه برنامه‌ریزی می‌کنید که تیم خود را رهبری کنید، وارد شغل مدیریتی خود شوید.

وقتی به جلو می روید از تنظیم دوباره آن نترسید. شما هنوز هم می توانید معتبر باشید و در صورت نیاز همه چیز را تغییر دهید. فقط شفاف باشید و بگویید چرا.

اعتماد دوجانبه است

شما باید اعتماد تیم خود را جلب کنید. ممکن است بیشتر از آنچه می‌خواهید طول بکشد. شما می‌توانید با رویکرد خود به کارها سرعت ببخشید. ابتدا به وضوح نشان دهید که چگونه به هر یک از آنها اعتماد دارید.

o از مدیریت خرد خودداری کنید. پروژه‌ها یا ابتکارات، از جمله پروژه‌هایی که برای بخش شما معنی‌دار هستند را به نمایندگانتان واگذار کنید.

o به اعضای تیم فرصتی برای بررسی خود و تعیین هدف اصلاح شده ارائه دهید. برای انجام این کار منتظر دوره‌های سالانه نباشید.

o تعهداتی را که نمی‌توانید انجام دهید، اعلام نکنید. عدم انجام تعهدات به طور قابل توجهی به اعتماد آسیب می‌زند.

· موفقیت آنها موفقیت شماست

شما احتمالاً ایده بسیار خاصی در مورد آنچه که موفقیت را برای شما و تلاش‌های شما تعریف می‌کند دارید. بله، لیست شما ممکن است منحصر به فرد باشد، اما "موفقیت آنها موفقیت شماست" باید برای هر مدیر جدید در صدر باشد.

· با گوش دادن و همچنین صحبت کردن مدیریت کنید.

آنچه شما واقعاً می خواهید بازخورد است. شما گزارش‌های مستقیم از افراد قدیمی‌تری دارید که چیزی برای به اشتراک گذاشتن دارند: تجربه. در واقع، این یک تجربه مرتبط است. آنها برای مدتی در بخش یا تیم بوده‌اند و بینش‌هایی را به ارمغان می‌آورند که می‌تواند به تفکر و تصمیم‌های آینده شما کمک کند. شما می‌خواهید آنچه را که آنها می‌گویند بشنوید، و آنها می‌خواهند شنیده شوند ... و ارزش گذاری شوند.

· احترام آنها را به دست آورید

شما با این انتظار به سمت موقعیت جدید خود می‌روید که شهرت به سختی به دست آمده شما به رسمیت شناخته شود. پس باید بتوانید احترام آن‌ها را به دست آورید.

ریسک کنید.

در بیشتر مواقع، موفقیت در پس ریسک نهفته است - جسارت در گفتن آنچه می‌خواهید، آسیب پذیری درخواست آنچه برای رسیدن به آن نیاز دارید، و جسارت برای فشار آوردن در زمانی که فرصت دارید.

خود را آسیب پذیر کنید.

جودی گلیکمن از Great on the Job در هاروارد بیزینس ری‌ویو می نویسد: «از آسیب پذیر بودن نترسید و در طول پروژه‌ها یا مکالمات چالشی با تیم خود ارتباط برقرار کنید. از شما انتظار نمی‌رود در روز اول راه بروید و متخصص باشید. با این حال، از شما انتظار می‌رود که ۱۰۰% صادق باشید - در مورد چالش‌هایی که تیم شما با آن مواجه است، استراتژی‌هایی که در نظر دارید، و تمایل شما برای گوش دادن و یادگیری از اطرافیانتان.

و بالاخره اینکه به این فکر نکنید که چگونه خودتان را خوب جلوه دهید. به این فکر کنید که چگونه کار همه را آسان‌تر کنید. با کمک به مردم با آنها کار کنید. کاری کنید که بعد از ۹۰ روز، آنها متعجب شوند که چگونه بدون شما کار می‌کردند.

منبع: فوربس

نویسنده: شلی آرکامبوی، رییس هیات مدیره و یکی از نخستین مدیران عامل زن حوزه تکنولوژی

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار