۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
پیش بینی قیمت دلار در آذر

دلار و طلا آبان را با عقب‌نشینی از اوج به پایان بردند. تداوم ناآرامی‌ها و اظهارات صریح برخی مقامات غربی، چشم‌انداز کاهش تنش‌ها را در آذر مه‌آلود کرده است.

فردای اقتصاد: سکه و دلار برای دومین ماه متوالی بیشترین بازدهی بازارها را نصیب خود کردند. دلار آبان را حوالی ۳۳ هزار تومان آغاز کرد، تا نزدیکی ۳۷ هزار تومان صعود کرد و سپس به کانال ۳۵ بازگشت. ناآرامی‌های داخلی موجب شد تا کورسوی امید به برجام کمرنگ‌تر شود و در همین حال، انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا و صدور قطعنامه علیه ایران در شورای حکام نیز سوخت رشد دلار شدند.

سکه نیز همسو با دلار تا یک قدمی سقف تاریخی خود پیش رفت. در نیمه دوم ماه، علیرغم عقب‌نشینی دلار، قیمت طلای جهانی به بالای مرز ۱۷۰۰ دلار بر اونس افزایش یافت و از سکه حمایت کرد اما سکه که با توجه به رشد ۸.۱ درصدی دلار و افزایش ۵.۲ درصدی قیمت دلار، پتانسیل رشد شدید را داشت، تنها ۸.۷ درصد رشد کرد. در همین راستا، حباب قیمت سکه افت نسبتا جدی داشت.

بانک مرکزی هم با انتشار اوراق دلار و اوراق سکه تلاش کرد تا بخشی از التهاب این بازارها را در آبان بخواباند.

دلار در حالی سومین ماه پاییز را آغاز می‌کند که برخی سیگنال‌های مثبت در جهت گفت‌وگوی تهران و واشنگتن (از جمله سفر وزیر خارجه عمان به تهران) دیده می‌شود. اما تداوم ناآرامی‌ها و اظهارات صریح برخی مقامات غربی، چشم‌انداز کاهش تنش‌ها را مه‌آلود کرده است. بر این اساس، کارشناسان کار بانک مرکزی را برای حفظ ثبات بازار ارز در بلندمدت دشوار می‌دانند.

جزییات بیشتر از آنچه در آبان بر بازارهای ارز و طلا گذشت را اینجا بخوانید: صعود بی‌رقیب دلار و سکه در دو ماه نخست پاییز

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار