۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
ماجرای پیامک خطرناک «پرونده اغتشاشات» چیست؟

معاون اجتماعی پلیس فتا، جریان پیامک‌هایی با مضمون «پرونده اغتشاشات» را تشریح کرد.

فارس: سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا در خصوص ارسال پیامک هایی با مضمون پرونده اغتشاشات اظهار داشت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک هایی با مضامین تهدید یا ترغیب اقدام به فیشینگ و دسترسی غیرمجاز به حساب بانکی افراد  و در نهایت خالی کردن حساب آنها می کنند.

وی گفت: در این روزها هم با توجه به شرایط موجود و ناآرامی‌ها این مجرمان سایبری هستند که با مهندسی اجتماعی اقدام به ارسال پیامک‌هایی با موضوع «پرونده اغتشاشات» می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا با بیان این مطلب که شهروندان باید دقت داشته باشند که هر نهاد یا ارگان نظامی، انتظامی و قضایی از شماره تلفن پوششی برای ارسال پیامک های خود استفاده می کند تصریح کرد: ارسال پیامک هایی با مضامین تهدید یا ترغیب و آن هم با شماره تلفن های شخصی، کلاهبرداری است.

وی با تاکید بر این مطلب که افراد نباید فریب چنین پیامک هایی را بخورند خاطرنشان کرد: پلیس فتا بصورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن ‌را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارش‌های مردمی یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ پیگیری کنند.

ماجرای پیامک خطرناک «پرونده اغتشاشات» چیست؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها