۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
فوری/ باشگاه منچستر به حراج گذاشته شد

مالکان باشگاه منچستر یونایتد برنامه خود برای به فروش گذاشتن این باشگاه را بعد از اقدام مشابه باشگاه لیورپول اعلام کردند.

به نقل از پایگاه بی.بی.سی اسپورتس، خانواده آمریکایی "گلیزر" سال ۲۰۰۵ با قیمت ۷۹۰ میلیون پوند (۱.۳۴ میلیارد دلار) باشگاه منچستر را خریدند.

در سال‌های اخیر اما اعتراضات گسترده‌ای از سوی هواداران علیه مالکیت آنها صورت گرفته است.

باشگاه منچستر یونایتد در بیانیه‌ای گفت، هیات مدیره این باشگاه "همه آلترناتیوهای راهبردی از جمله سرمایه‌گذاری جدید در باشگاه، فروختن آن یا معاملات دیگر مربوط به باشگاه" را در نظر دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است، این فرآیند "شامل ارزیابی یک سری برنامه‌های ابتکاری برای تقویت باشگاه ارتقای استادیوم و زیرساخت، توسعه فعالیت‌های بازرگانی باشگاه در سطح جهانی با هدف تقویت موفقیت بلند مدت تیم‌های زنان، مردان و آکادمی باشگاه و سودرساندن به هواداران و دیگر سهامداران است".

خانواده گلیزر در سال ۲۰۱۲، ۱۰ درصد سهام خود در باشگاه منچستر یونایتد را فروختند و سپس در سال‌های بعد از آن هم میزان دیگری از سهام باشگاه را به فروش گذاشتند.

آورام و جوئل گلیزر، اعضای هیات مدیره باشگاه منچستر یونایتد گفتند: "هم‌چنان که ما به دنبال تقویت سابقه موفقیت‌آمیز باشگاه منچستر یونایتد هستیم، هیات مدیره باشگاه اجازه به ارزیابی جامعه آلترناتیوهای راهبردی داده است."

این دو در بیانیه خود تصریح کردند: ‌" ما همه گزینه‌ها را ارزیابی خواهیم کرد تا تضمین کنیم بهترین خدمت را به هواداران‌مان داشته و این که باشگاه منچستریونایتد فرصت‌های چشمگیر موجود برای رشد اقتصادی برای زمان اکنون و آینده را به حداکثر خواهد رساند."

خانواده گلیزر که ۱۷ سال است مالک باشگاه منچستر یونایتد بوده‌اند، تایید کردند، به دنبال سرمایه‌گذاری - خواه به شکل فروش کامل، جزئی یا شراکت استراتژیک با طرف‌های ثالث هستند. این خبر بیش از دو هفته پس از آن منتشر شد که گروه ورزشی Fenway فاش کرد که مالکان باشگاه لیورپول نیز این باشگاه را به فروش گذاشته‌اند.

لیورپول و منچستریونایتد دو باشگاه بزرگ نه فقط در لیگ برتر انگلیس بلکه در جهان هستند و احتمالا تعداد طرف‌های کمی در جهان بودجه لازم برای سرمایه‌گذاری در یکی از این دو باشگاه را دارند.

رسانه‌های انگلیس نوشتند، تصمیم گروه ورزشی Fenway برای فروش لیورپول، تا حدی، خانواده گلیزر را متقاعد کرد که مشابه این کار را انجام دهند.

منچستریونایتد از زمانی که آلکس فرگوسن تقریباً یک دهه پیش از سرمربی گری این تیم بعد از یک سابقه طولانی استعفا کرد، رو به افول بوده و خانواده گلیزر از این بابت شدیدا مورد انتقاد هواداران قرار گرفته‌اند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha