۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
نخستین پیام هسته‌ای ایران به غربی‌ها

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم در فردو نخستین پیام به غربی‌ها بوده و اگر آنها قصد داشته باشند تا ملت ایران را از حقوق خود محروم کنند قطعا با واکنش شدیدتری مواجه خواهند شد.

ایسنا: محمود عباس زاده با اشاره به آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم در فردو بیان کرد: غربی‌ها باتوجه به تحرکات داخل کشور برای اینکه قصد داشتند پیامی به داخل کشور داده و اقدامات مداخله جویانه خود را پیش ببرند، اقداماتی را انجام دادند. ما دیدیم رئیس‌جمهوری فرانسه ملاقات هایی را با افرادی که محرک بوده و قصد سوء استفاده از اعتراض مردم را داشتند، ترتیب داد. از سوی دیگر پیغام هایی می‌فرستادند که علاقه‌مند به گفت‌وگو و توافق هستند. غربی‌ها دوگانه بازی کردند.

شوخی با منافع ملی جمهوری اسلامی هزینه دارد

وی در ادامه اظهار کرد: طبیعتا شوخی با منافع ملی ما هزینه دارد. غربی‌ها باید پیش‌بینی می‌کردند که جمهوری اسلامی ایران در مقابل رفتارهای آنان اقدام قاطعانه و عزتمدارانه خواهد داشت. بر همین اساس شروع غنی‌سازی ۶۰ درصد در فردو و بالا بردن سطح غنی‌سازی ۶۰ درصد اورانیوم نخستین پیام به غربی‌هاست. طبیعتا اگر غربی‌ها بنای گفت‌وگو را کنار گذاشته و با ملت ایران کنار نیامده و دست به اقدامات مداخله جویانه بزنند و ملت ایران را از حقوق خود محروم کنند، با واکنش شدیدتری از سوی ملت ایران و جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد.

اگر غرب به اقدامات خود ادامه دهد باید هزینه آن را بپردازد

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که در موضوع آقای نوری کشورهایی نظیر سوئد، اتریش، آلمان و فرانسه شروع به اقدامات مداخله جویانه کردند و با آهنگ آمریکا نواختند باید دستگاه دیپلماسی در همان سطح یا بالاتر با آنها برخورد می‌کرد. کوتاه آمدن دستگاه دیپلماسی آنها را جریح تر می‌کند. آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصد در فردو نخستین پیام جمهوری اسلامی ایران به غربی‌هاست. اگر غربی‌ها به توطئه‌های خود ادامه دادند باید هزینه آن را بپردازند. دیگر کسی نمی‌تواند به ملت ایران هزینه تحمیل کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها