۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
قیمت سکه در بورس هم رکورد زد

سکه بورسی با رسیدن به ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان سقف تاریخی خود را شکست.

فردای اقتصاد: بورس تهران روز شنبه متعادل و منفی دنبال شد. شاخص کل با افت  ۱،۹۷۹ واحدی (معادل ۰.۱۴ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است شرایط بهتری داشت و با رشد ۰.۲ درصدی همراه شد. 

ارزش معاملات خرد  به ۳،۱۰۹ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، فرآورده‌های نفتی و انبوه‌سازی و در بین نمادها خودرو، خگستر و پالایش بیشترین ارزش معاملات را داشتند. 

در روز گذشته حدود ۱۸۶ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خودرو و شنفت بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای شپنا و شبندر داشتند.

سخنگوی صنعت برق: اکنون ۶۰۰ مگاوات برق را به طور آزمایشی وارد تبادل یا ترکیه کردیم و در حال حاضر معادل ۳.۵ روز برق را از ترکیه دریافت و ۳.۵ روز صادر می‌کنیم. یکی ازمسیرها اروپا است که از طریق ترکیه می‌توانیم به آن راه پیدا کنیم.

وزارت اقتصاد اعلام کرد: شرط متراژ و مساحت مغازه از شروط صدور پروانه‌های کسب حذف شده و هیچ اتحادیه صنفی حق ندارد بابت صدور یا تمدید پروانه کسب، شرطی مازاد بر آن‌چه در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) اعلام شده، از متقاضی پروانه مطالبه کند. 

وزارت صمت از شکسته شدن رکورد تولید ماهانه خودرو در کشور در آبان سال جاری پس از گذشت پنج سال خبر داد.

۲۷۴ شکایت از وزارتخانه‌ها در آبان‌ امسال به‌دلیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به درگاه ملی مجوزها واصل شده ‌است. مجوز تأسیس واحد تولیدی صنعتی بیشترین شکایت را از طرف علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و تولید داشته است.

در نشست دیروز سران سه قوه، بر لزوم همکاری هرچه بیشتر دولت و مجلس برای سرعت بخشیدن به تدوین برنامه هفتم توسعه کشور تاکید شد. سران سه قوه همچنین با ضروری خواندن فعال شدن شورای مولدسازی اموال و دارایی‌های قوه مجریه، تسریع در اجرای این قانون را خواستار شدند.

شنبه قیمت دلار در بازار تهران با رشد ۳۰۰ تومانی در روز شنبه به ۳۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

سکه طرح جدید ۱۹۲ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و با رسیدن به ۱۶ میلیون و ۷۸۷ هزار تومان، سطح جدیدی را در تاریخ خود لمس کرد.

سکه بورسی با رسیدن به ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رکورد تاریخی خود را شکست.

رهبر انقلاب: مذاکره با آمریکا مشکلی را حل نمی‌کند و تنها در صورت باج دادن در همه مسائل اساسی و عبور از همه خطوط قرمز است که آمریکا مانند دوره پهلوی دیگر کاری با کشور ندارد.

نخست وزیر عراق اواسط هفته جاری به تهران سفر می‌کند.

ولادیمیر ماکی، وزیر خارجه بلاروس شنبه درگذشت.

اسپرسو بورسان ساعت ۸ صبح هر روز خلاصه‌ای از مهمترین اخباری که پیش از شروع معاملات بازارها لازم است بدانید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار