۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
فوری/ قوانین ویزای شینگن تغییر کرد / ورود به اروپا سخت می‌شود یا آسان؟

بخشی از قوانین ورود به منطقه شینگن یا شنگن از سال آینده میلادی برای شهروندان غیر از اتحادیه اروپا تغییر کرد. بر اساس این قانون جدید، «سیستم ورود و خروج» موسوم به «ئی‌ئی‌اس» (EES) از ماه مه ۲۰۲۳ در داخل اتحادیه اروپا اجرا می‌شود.

اتحادیه اروپا با سیستم «ئی‌ئی‌اس» (EES) اطلاعات بیشتری را در مورد مسافرانی که از کشورهای غیر از این اتحادیه به منطقه شنگن وارد می‌شوند، ثبت خواهد کرد.

به این ترتیب در گذرگاه‌های مرزی فراتر از جزییات گذرنامه، داده‌های بیومتریک شامل اثر انگشت و تصاویر هم ثبت و ضبط خواهند شد.

مهر پاسپورت در این سیستم حذف خواهد شد و در عوض به طور خودکار، ورود فرد به کشور عضو اتحادیه اروپا و همچنین خروج او از این اتحادیه ثبت می‌شود.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال آماده شدن برای ایجاد گذرگاه خودکار مرزی برای انجام کنترل مسافران بر اساس سیستم ورود و خروج (EES) هستند.

فرانسه قرار است گذرگاه‌های خودکار مرزی را در فرودگاه‌ها ایجاد کند تا مسافران بتوانند اطلاعات بیومتریک و مشخصات شخصی خود را از پیش ثبت و سپس خود را برای تایید به یک مرزبان معرفی کنند.

آلمان و اتریش هم اعلام کردند که سیستم مشابهی را در فرودگاه‌های خود نصب خواهند کرد. همچنین ایتالیا از افزایش گذرگاه‌های خودکار مرزی در تمام فرودگاه‌های اصلی این کشور خبر داد.

سیستم ورود و خروج (EES) بخشی از قانون جدید «سیستم اطلاعات سفر و مجوز اروپا» (ETIAS) است که از اواخر سال آینده میلادی اجرا خواهد شد.

منبع: یورونیوز

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها