۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷
سوال‌های عجیبی که ایرانی‌ها از سرمربی تیم آمریکا پرسیدند+ جواب‌ها

گرگ برهالتر در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی آمریکا مقابل ایران با سوالاتی از جمله اینکه چرا ایرانی‌ها نمی‌توانند به راحتی به آمریکا سفر کنند؟ یا چرا ناوگان امریکا، خلیج فارس را ترک نمی‌کند مواجه شد.

ورزش سه: برخی از این سوال‌ها از سرمربی امریکا را می توانید بخوانید.

* قبادی هستم از خبرگزاری مشرق از ایران. تیم رسانه‌ای آمریکا جنگ روانی را همانند رسانه انگلیس به راه انداخته‌اند که قطعا به ضرر تیم شما خواهد بود. حذف کلمه مقدس «الله» از پرچم ایران نه تنها توهین به فرهنگ که توهین به دین یک ملت خواهد بود. امروز نیز فدراسیون فوتبال آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرده این حرکت به واسطه حمایت از زنان ایران بوده است. با این حال ما تاکنون ندیده بودیم که ورزش با سیاست ادغام شود. نظرتان درباره این اقدام چیست و آیا به ضرر شما خواهد شد؟
بعضی وقت‌ها اتفاقات خارج از کنترل شما پیش می‌رود، اما حالا همه چیز معطوف به مسابقه است و اینکه چه تیمی بتواند در زمین عملکرد بهتری ارائه دهد. ما فقط روی اتفاقات درون زمین متمرکز هستیم و در مورد این اتفاقی که رخ داد نیز ما دخیل نبودیم و از دست ما خارج بود. تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از طرف بازیکنان و کادر فنی(بخاطر این اقدام) عذرخواهی کنیم.


* از پرس تی‌وی هستم؛ اولا شما گفتید که از ایرانی‌ها حمایت می‌کنید، اما اسم را به اشتباه تلفظ کردید. این کشور نامش ایران است و این را اصلاح کنید. در وهله دوم شما سرمربی و نماینده کشوری هستید که تبعیض زیادی در مورد سیاه‌پوستان قائل می‌شوند و در سال های اخیر جنبش‌هایی نیز علیه این شرایط وجود داشته است. آیا از اینکه این شغل را دارید، راضی هستید؟
من با شما موافق هستم و ورزش باید کشورها و مردم را نزدیک‌ کند. وقتی در جام جهانی هستیم باید مثل برادر با هم‌بازی کنیم‌، چرا که این‌ یک‌ ورزش است. می‌دانیم کی‌روش‌ هم در آمریکا کار کرده و خیلی موفق بوده و به همین دلیل برای این سرمربی احترام‌زیادی قائل هستم. او حدود یک‌سال وقت گذاشت تا فوتبال آمریکا را رشد دهد و نظارت زیادی روی این کار داشت. او تجربه زیادی در فوتبال آمریکا داشته و در تیم‌های بزرگی حضور پیدا کرده و یک مربی با دانش و تجربه است.
 

* زارعی هستم از ایران؛ رسانه ایران. کُچ! ورزش باعث نزدیکی ملت‎‌هاست و چرا شما به‌عنوان یک ورزشکار از دولت‌مردان خود نمی‌خواهید که ناوگان خود را از خلیج فارس که باعث ناامنی این منطقه شده، خارج کند. سوال فنی هم این است که کارلوس کی‌روش با توجه به تجربه حضور در رئال مادرید و منچستریونایتد باعث ترس شما از تیم ایران نخواهد شد؟
این تبعیض هر جا شما بروید و به‌خصوص در سال‌های گذشته همه جا وجود داشته است، اما در آمریکا ما می‌خواهیم هر روز از این حیث پیشرفت کرده و تبعیض را کمتر کنیم. من خودم در خانواده‌ای سفیدپوست متولد شدم، اما برایم ارتباط با فرهنگ‌های دیگر راحت است. باید این اتفاق با آموزش و یادگیری از سوی مردم به سمت پیشرفت برود. البته این یک روند و پروسه است و نیاز به زمان دارد.

* چرا ایرانی‌ها نمی‌توانند به راحتی به آمریکا سفر کنند؟

در مورد سیاست اطلاع ندارم‌ و در مورد سیاست بین‌الملل هم نمی‌توانم اظهار نظر کنم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها