۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷
حضور در یک کمیسیون مهم بین‌المللی به رای گذاشته می‌شود

وضعیت آینده عضویت ایران در نهاد حقوق زنان سازمان ملل در ۱۴ دسامبر تعیین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: دیپلمات‌ها روز دوشنبه اعلام کردند که در پی اقدام واشنگتن علیه تهران، حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل در ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) به رای گذاشته خواهد شد.

آمریکا روز دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در مورد این اقدام منتشر کرد که توسط رویترز مشاهده شده است. پیش‌نویس قطعنامه‌ای که آمریکا ارائه کرده است، «جمهوری اسلامی ایران را از کمیسیون وضعیت زنان برای باقیمانده دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۶ آن حذف می‌کند». ایران به تازگی یک دوره چهار ساله را در کمیسیون ۴۵ عضوی آغاز کرده است که هر ساله در ماه مارس تشکیل جلسه می‌دهد و هدف آن ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان است.

شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) متشکل از ۵۴ عضو در مورد وضعیت ایران در این کمیسیون رای خواهد داد. ماه گذشته کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای ضمن اتهام زنی علیه کشورمان اعلام کرد که کشورش تلاش خواهد کرد تا ایران را از این کمیسیون اخراج کند. کمیسیون مقام زن پس از جنگ جهانی دوم برای تقویت حقوق زنان تأسیس شد و ۴۵ عضو آن برای دوره‌های چهار ساله انتخاب می‌شوند. 

آمریکا که حدود یک پنجم بودجه سازمان ملل را تامین می‌کند، بر سازمان ملل تسلط دارد و سعی دارد از آن برای فشار بر کشورها برای دستیابی به اهداف سیاسی خود استفاده کند.

مقامات کشورمان ریشه اصلی اغتشاشات اخیر در کشور را طرح‌های غربی‌ها برای به آشوب کشیدن اوضاع داخلی عنوان کرده‌اند. حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان اقداماتی از این دست را نتیجه «نگاه شکست خورده رهبران غربی نسبت به تحولات» دانسته است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها