۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
لیست عجیب روسیه برای واردات از هند

چهار منبع آگاه گفته‌اند که مسکو فهرستی از بیش از ۵۰۰ محصول را برای دریافت بالقوه شامل قطعات خودرو، هواپیما و قطار به هند ارسال کرده چون تحریم‌ها توانایی روسیه را برای حفظ صنایع حیاتی‌اش کاهش می‌دهد.

روسیه برای دور زدن تحریم‌ها به هند متوسل شده است

ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز: این فهرست موقتی است و هنوز مشخص نیست چه تعداد از این آیتم‌ها در نهایت به روسیه صادر می‌شود و چه کیفیتی دارند اما یکی از منابع دولت هند گفته که این درخواست با این تعداد غیرمعمول است.

این منبع مطلع همچنین گفت، هند به تقویت تجارت با این روش تمایل دارد چون تلاش می‌کند تا کسری تجاری خود را با روسیه کمتر کند. با این حال، برخی از کمپانی‌ها درباره احتمال شکست تحریم‌های غرب علیه روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند.

یکی از منابع صنعت مسکو گفته، وزارت صنعت و تجارت روسیه از شرکت‌های بزرگ خواست تا لیستی از مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه کنند. همچنین گفت‌وگوهای بیشتر برای توافق درباره ارزش و خصوصیات این اقلام انجام می‌شود.

دو منبع در دولت دهلی نو گفته‌اند، درخواست‌های روسیه هفته‌ها قبل از سفر سوبرهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند به مسکو ارائه شد. هنوز مشخص نیست که دهلی نو در جریان این دیدار چه چیزی به روسیه منتقل کرده است.

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند به انتقادهای گسترده غرب علیه روسیه بابت حمله به اوکراین ملحق نشد و به صورت گسترده‌ای حتی خرید نفت روسیه را نیز افزایش داد.

خطوط هوایی روسیه در حال تجربه یک کمبود قطعات هستند چون تقریبا تمامی هواپیماهای روسی خارجی‌اند. قطعات خودرو هم با کمبود روبرو شده است چون خودروسازان جهانی در حال ترک بازار روسیه هستند.

یکی از منابع در صنعت فروش خودروی روسیه گفته که وزارت تجارت این کشور فهرستی از قطعات خودرو مورد نیاز به وزراتخانه‌های مرتبط و آژانس‌های دولتی در سایر کشورها از جمله هند ارسال کرده است.

این فهرست شامل قطعات موتور خودرو مانند پیستون‌ها، کویل‌های احتراق و پمپ روغن است. همچنین کمربند، سیستم‌های اطلاعات-سرگرمی و دستگیره نیز در این لیست دیده می‌شود.

روسیه برای هواپیماها و هلیکوپترها نیز ۴۱ قلم درخواست دارد که شامل اجزای ارابه فرود، سیستم سوخت، سیستم‌های ارتباطی، سیستم‌های اطفای حریق، جلیقه نجات و تایرهای هوانوردی است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها