برنامه کامل زنگ پایان امروز ۹ آذر ۱۴۰۱

مسیر خودرو از بورس جدا می‌شود؟

همراه با احسان حیدری، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری فرآیند
۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
مسیر خودرو از بورس جدا می‌شود؟

بورس تهران امروز متعادل و مثبت دنبال شد. شاخص کل با افت ۳، ۱۶۷ واحدی (معادل ۰.۲۲ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است پس از چند روز عملکرد بهتر نسبت به شاخص کل، امروز شرایط بدتری داشت و با افت ۰.۱۱ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد نیز کانال ۳ هزار میلیارد تومانی را از دست داد و به ۲، ۸۶۹ میلیارد تومان رسید.

در بین صنایع خودرو و قطعات، سرمایه‌گذاری‌ها و غذایی‌ها و در بین نمادها وبانک، پالایش و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند. خروج پول اشخاص حقیقی نیز همچنان از بازار سرمایه ادامه دارد و حدود ۶۱ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

در برنامه زنگ پایان امروز همراه با احسان حیدری، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری فرآیند به بررسی شرایط جاری بورس تهران و چشم‌انداز آتی آن پرداختیم. این کارشناس توضیحاتی را در رابطه با متغیرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه ارائه داد. وی اعتقاد داشت اخبار خودرویی به ابزاری برای نوسان‌گیری از بازار سرمایه تبدیل شده است و در بلندمدت باید مسیر بورس از خودرویی‌ها جدا شود. در پایان نیز وضعیت متغیرهای پولی و اقتصاد کلان کشور و تاثیر آن بر بازار سرمایه مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha