۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
سخنان تند رئیسی درباره معترضان حوادث اخیر

رئیس‌جمهوری گفت: امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و همه کسانی که در قضایای اخیر مرتکب قتل و ایجاد جراحت برای مردم و نیروهای حافظ امنیت شده‌اند، باید به‌دست عدالت سپرده شوند.

رئیسی با تاکید بر اهمیت برقراری کامل امنیت در استان کردستان اظهارکرد: مطمئن باشید در شناسایی کسانی که باعث جانباختن عزیزان شما شده‌اند، هیچ مماشاتی نمی‌شود.

سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در جریان سفر به استان کردستان، در دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای امنیت این استان و تعدادی از جانبازان حوادث اخیر، «وحشی‌گری و بی‌رحمی‌های بانیان و عاملان اصلی اغتشاشات اخیر را یادآور رفتارهای داعشی» دانست و اظهار کرد: امنیت خط قرمز جمهوری اسلامی ایران است و همه کسانی که در قضایای اخیر مرتکب قتل و ایجاد جراحت برای مردم و نیروهای حافظ امنیت شده‌اند، باید به‌دست عدالت سپرده شوند.

رئیس‌جمهوری خانواده‌های شهدا را مایه آبرو، افتخار و عزت جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: شهدا و جانبازان ارزشمندترین و مهم‌ترین دارایی‌های خود، یعنی جانشان را در مسیر امتحان الهی به میدان آوردند و لذا در ابتلا و امتحان خود نمره قبولی گرفتند.

رئیسی با اشاره به اینکه مسئولان نیز امتحان و ابتلای خود را در این مسیر دارند، اظهارکرد: خدمت‌رسانی مضاعف به مردم قدردان و زمان‌شناس امتحان مسئولان است که امیدوارم در آن نمره قبولی بگیریم.

وی افزود: همه باید قدردان خون شهدا و ایثار جانبازانی باشیم که اگر از خودگذشتگی، رشادت و شهامت آنها نبود، کسی نمی‌دانست وحشی‌گری‌های اغتشاشگران چه بر سر مردم و کشور بیاورد.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: امنیت خط قرمز و مهم‌ترین و محوری‌ترین مسئله برای هر جامعه و کشوری است و هیچ مردم و کشوری اجازه نمی‌دهند کسی امنیت آنها را به مخاطره بیاندازد.

وی همچنین در ادامه با خانواده‌های تعدادی از قربانیان اغتشاشات اخیر در استان کردستان نیز دیدار کرد و ضمن شنیدن سخنان آنان تاکید کرد که مطمئن باشید همه اقدامات لازم برای شناسایی عوامل جانباختن و قاتلان عزیزان آنها انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهوری همچنین بر رسیدگی به وضعیت خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان اغتشاشات تاکید کرد و گفت: جریانی که همواره با جمهوری اسلامی دشمنی داشت و در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش می‌کرد کردستان را ناامن کند، سعی کرد از موج هیجانات اخیر سواستفاده کند تا بار دیگر امنیت کردستان را که با ریختن خون‌های بسیار گرانبها به‌دست آمده است، مخدوش کند، اما مردم با ایستادگی خود باعث ناکامی او شدند.

رئیسی با تاکید بر اهمیت برقراری کامل امنیت در استان کردستان اظهارکرد: مطمئن باشید در شناسایی کسانی که باعث جانباختن عزیزان شما شده‌اند، هیچ مماشاتی نمی‌شود.

منبع: انتخاب

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها