۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۷
یک مشوق بیمه‌ای جدید برای کارفرمایان

کارفرمایانی که نیروی کار مورد نیاز خود را از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی جذب کنند، به مدت دو سال از معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار خواهند شد.

ایسنا: طرح اعمال مشوق‌های بیمه کارفرمایی بر اساس بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سنواتی برنامه ششم توسعه و در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف تحرک بخشی به بازار کار به اجرا درآمده است.

وزارت کار در چند سال گذشته این طرح را در راستای حمایت از کارفرمایان به ویژه صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا و ایجاد اشتغال به منظور ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاه‌های تولیدی و خدماتی به استفاده از نیروی کار جدید، در دستور کار قرار داده است.

به موجب این طرح، کارفرمایان کارگاه‌ها و موسسات مشمول در صورت بکارگیری نیروی کار جدید از مشوق های بیمه‌ای به مدت دو سال بهره مند می‌شوند.

مشوق بیمه، وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه ۳ درصد سهم بیمه بیکاری است که در چارچوب دستورالعمل طرح، ماهانه به حساب کارفرما واریز می‌شود؛ در واقع ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار بابت مشوق بیمه‌ای در نظر گرفته شده که توسط دولت به حساب کارفرما واریز می شود و وزارت کار وظیفه نظارت بر آن را برعهده دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها