۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
چهار رکورد فولاد هرمزگان جنوب در سال جاری

در جریان برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو، فردای اقتصاد در گفت‌وگو با مدیرعامل فولاد هرمزگان جنوب به بررسی طرح‌های توسعه‌ای این شرکت پرداخت.

فردای اقتصاد: شرکت فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعداز انقلاب در کنار خلیج فارس در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده و طرح احداث آن در سال ۱۳۸۷ آغاز شد. واحد احیاء مستقیم با ظرفیت ۱/۶۵۰/۰۰۰ هزارتن آهن اسفنجی در مدت ۳۲ ماه اجرا و در مهرماه ۱۳۸۷ وارد فاز راه‌اندازی سرد و در اسفندماه همان سال با حضور رییس‌جمهور راه‌اندازی و در سال ۱۳۸۹ واحد فولادسازی وارد فاز تست گرم شد. شرکت فولادهرمزگان دارای ظرفیت اسمی ۱.۵ میلیون تن تختال (اسلب)به ضخامت ۲۰۰و ۲۵۰ میلی متر،عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر و طول ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلی متر است. همچنین این شرکت قادر به تولید محصولات میانی از قبیل یک میلیون و ۶۵۰ هزارتن آهن اسفنجی درسال ۹۰ هزارتن آهک در سال،۷۵۰۰ نرمال متر مکعب اکسیژن بر ساعت، ۱۸۰۰۰نرمال مترمکعب بر ساعت نیتروژن و ۱۲۰ نرمال مترمکعب بر ساعت آرگون است. 

طرح ۱.۵ میلیون تنی اسلب شرکت فولاد هرمزگان جنوب قرار بود به ۲ میلیون ارتقا پیدا کند. در این زمینه عطالله معروفخانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان جنوب در مصاحبه با «فردای اقتصاد» در جریان نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو عنوان کرد: پس از ۱۴ سال که از بهره‌برداری فولاد هرمزگان جنوب می‌گذرد، هیچ طرح توسعه‌ای آغاز نشده بود. بحث تبدیل ۱.۵ میلیون تنی به ۲ میلیون تن واحد اسلب مطرح بود اما هیچ گاه عملیاتی نشد. در یک سال گذشته محور توسعه‌ای تبدیل ۱.۵ میلیون تنی به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تنی مطرح شد که ظرف دو سال آینده محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: احداث واحد احیای یک میلیون و ۷۲۰ هزار تنی آغاز شده و مخازن ۳۰ هزار تنی ذخایر اهن اسفنجی و گازهای صنعتی ۱۰ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت را در خود فولاد هرمزگان آغاز شده است. در حال حاضر پیگیر سرمایه‌گذاری در معادن ۸۰۰ هزار تنی هماتیت استان هرمزگان هستیم و در حوزه انرژی نیز وارد سرمایه‌گذاری در نیروگاه هنگام شده‌ایم.

معروفخانی تاکید کرد: با وجود مشکلات حاکم بر صنعت فولاد کشور به دلیل قطعی برق و گاز، اما فولاد هرمزگان جنوب با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، خاموشی را از بهمن‌ماه به تابستان انتقال دادیم و امسال نسبت به سال گذشته ۷ درصد رشد در تولید داشته‌ایم.

به گفته مدیرعامل فولاد هرمزگان جنوب این شرکت در سال جاری در سه ماه پی در پی، با ثبت چهار رکورد، در بین فولادی‌های کشور پیشرو بود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین مطالب ایران متافو

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار