۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۵۵
الزامات صنعت فولاد در یک دهه آینده

در جریان برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو، رییس هیات مدیره شرکت صبا امید در گفت‌وگو با فردای اقتصاد در خصوص آینده صنعت فولاد ایران سخن گفت.

فردای اقتصاد: محسن پروان، رییس هیات مدیره شرکت صبا امید در مصاحبه با «فردای اقتصاد» در جریان نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو عنوان کرد: موضوع صادرات در مجموعه زنجیره فولاد در ایران، بحث بسیاری مهمی است. با وجود طرح توسعه‌ای ۵۵ میلیون تنی، در حال حاضر اگر پروژه‌هایی که پیشرفت حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد را دارند به مجموعه زنجیره فولاد اضافه کنیم به عددی در حدود ۷۰ میلیون تن ظرفیت نصب شده در سال ۱۴۱۰ می‌رسیم. به این معنی که باید ۷۰ میلیون تن فولاد در سال تولید کنیم. حتی برخی این این رقم را تا ۱۰۰ میلیون تن نیز برآورد می‌کنند؛ اما ۳۰ میلیون تن آن هنوز وارد فاز اجرایی نشده است. به هر حال احتمال عبور از ۷۰ میلیون تن وجود دارد.

وی افزود: میانگین دو دهه گذشته سرانه مصرف فولاد در ایران حدود ۲۰۰ کیلو است. به این معنی که در صورت رشد اقتصادی و رفع مشکلات زیرساخت‌های آب و برق، حداکثر مصرف فولاد در داخل کشور عددی حدود ۲۰ میلیون تن است. پس اگر بخواهیم صنعت فولاد صنعتی ادامه دار باشد، در یک دهه آینده صادرات برای ما یک الزام است نه انتخاب و تمایل.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار