۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
دلایل رشد 62 درصدی بهای تمام شده محصولات ذوب آهن به روایت مدیر عامل

ذوب آهن اصفهان در عملکرد چهار ماهه بالغ بر 13.3 هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 31 درصدی را تجربه کرد .

به گزارش فردای اقتصاد ، مدیر عامل این شرکت طی نامه ای به سازمان بورس از اعلام تغییرات عملکرد سه ماهه این شرکت اطلاع رسانی کرده است و دلیل آن را رشد 20 درصدی قیمت فروش محصولات در سه ماهه نخست امسال نسبت به سال قبل اعلام کرد. در این نامه آمده است که این رشد در حالی میسر شده که بهای تمام شده محصولات 62 درصد افزایش داشته است.ایرج رخصتی مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در این نامه دلایل افزایش قیمت تمام شده محصولات را افزایش قیمت کک وارداتی به  میزان 71 درصد ،افزایش قیمت زغال سنگ وارداتی به میزان 150 درصد  و  افزایش قیمت مواد آهن دار به میزان 65 درصد وهمچنین رشد قیمت سایر مواد به میزان 57 درصد عنوان کرده است.

علاوه بر این نرخ گاز در این شرکت 216 درصد و حقوق و دستمزد نیز 48 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.در همین حال این  شرکت بورسی در عملکرد چهار ماهه بالغ بر 13.3 هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رشد 31 درصدی روبرو بوده است.

شرکت ذوب آهن با سرمایه اسمی 6.1 هزار میلیارد تومانی، گزارش عملکرد تیر ماه و چهار ماه نخست سال مالی جاری را منتشر کرد و براساس صورت های مالی منتشر شده ، "ذوب" در دوره یک ماهه منتهی به تیر ماه، از فروش داخلی تیرآهن، میلگرد، کلاف، شمش کالایی، ریل، فرآورده های جانبی ، سایر محصولات، شمش چدن و فروش صادراتی تیرآهن، میلگرد، کلاف و شمش کالایی بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

میزان فروش  شمش فولادی این شرکت در بورس کالا از ابتدای سال جاری تا هشتم مرداد ماه معادل  26 هزار و 500 تن به ارزش  3 هزار و 878 میلیارد و 186 میلیون و 500 هزار ریال بود.

همچنین این شرکت انواع محصولات فولادی را خود را با حجم 388 هزار و 110 تن به صورت فیزیکی به فروش رسانده است .

بر اساس اطلاعات ارائه شده این شرکت به سامانه کدال میزان صادرات شمش کالای ذوب آهن طی 4 ماهه ابتدای سال معادل 225 هزار و 994 تن و همچنین میزان صادرات تیرآهن به میزان 20 هزار و 749 تن ، کلاف 46 هزار و 536 تن و میلگرد با حجم 51 هزار و 406 تن صادر شده است.

همچنین در این اطلاعیه آمده است که 28 تن از تولیدات محصولات صادراتی - شمش کالایی به محصولات داخلی - شمش کالایی منتقل شد.

ایرج رخصتی مدیرعامل ذوب آهن درخصوص دلایل تغییرات عملکرد سه ماهه نسبت به دوره مشابه قبل همچنین اعلام کرد: طی سه ماه سال جاری مدیریت شرکت با هدف کنترل و افزایش هزینه مواد اولیه اقدام به تغییر در ترکیب مواد مصرفی کرد که باعث کاهش مصرف کک در واحد تن شد و از این بابت بیش از 100 میلیارد تومان کاهش هزینه در بر داشت.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha