۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
۱۵۰ هزار میلیارد تومان؛ رانت ارز چندنرخی

بورس تهران در روز گذشته متعادل و در محدوده صفر تابلو دنبال شد. شاخص کل با رشد ۳۴۸ واحدی (معادل ۰.۰۲ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۷ هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن که نماینده سهام کوچکتر بازار است پس از چند روز عملکرد بهتر نسبت به شاخص کل، امروز شرایط بدتری داشت و با افت ۰.۰۲ درصدی همراه شد. ارزش معاملات خرد نیز کانال ۳ هزار میلیارد تومانی را از دست داد و به ۲، ۹۸۸ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، سرمایه‌گذاری‌ها و شیمیایی و در بین نمادها پالایش، خگستر و خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشتند. خروج پول اشخاص حقیقی نیز همچنان از بازار سرمایه ادامه دارد و حدود ۲۱۷ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

در برنامه شمارش معکوس امروز همراه با علیرضا مناقبی رئیس مجمع واردات ایران و غزاله طایفه دبیر صنعت، معدن و تجارت فردای اقتصاد به بررسی ممنوعیت واردات و تاثیر آن بر روند تولید پرداختیم. دولت‌ها با استفاده از سیاست‌های پولی و بانکی، نبض اقتصادی را کنترل می‌کنند در همین راستا از سال ۹۷ به بعد برای حمایت از تولید و همچنین محدودیت ارز در دسترس، واردات محدود شد، ‌حال سوال این که این استراتژی چه نقشی در بهبود روند تولید داشته است؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha