۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
تولید ۲۰ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی در برنامه داریم

فردای اقتصاد -گروه شرکت ها :مدیر عامل پتروشیمی بوعلی سینا با بیان اینکه بوعلی به دنبال تولید 20 درصد بیشتر از ظرفیت اسمی است، از راه‌اندازی واحد پارازایلین بوعلی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سید محمد احمدزاده در نشست تحلیل با فعالان بازار سرمایه در خصوص برنامه‌های  این شرکت توضیح داد. 

وی گفت: در مارکتینگ سود فقط در تولید نیست بلکه شامل، زنجیره تامین، حلقه تولید و زنجیره توزیع است که باید هر سه را مدیریت کنیم. 

تنوع خوراک برای ما مزیت است تا ضعف

مدیرعامل بوعلی، افزود: اگر بخواهیم سود شرکت را افزایش دهیم، باید در بحث خوراک مشکلات را حل کنیم و با تغییر استراتژی خرید مبانی و مفروضات در سطح کشور و منطقه، این موضوع را از نقطه ضعف و از فرصت به مزیت نسبی تبدیل کردیم. 

وی تاکید کرد:، مزیت، درآمد و سود آوری ایجاد می‌کند، البته ما به دنبال این هستیم که خوراکی را تهیه کنیم که محصولات با ارزش افزوده بالاتر و قیمت بیشتر تولید کنیم. زمانی بنزن از نظر قیمتی بیشترین سود آوری را داشت دریک برهه زمانی، هوی‌اند و سایر محصولات شرایط قیمتی خوبی داشتند که با توجه به قیمت‌های انها در شرایط مختلف، تولید کردیم و این چابکی را در شرکت ایجاد کردیم. 

او یادآور شد: سال گذشته حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار تن خوراک تامین کردیم و هیچ مشکلی بابت تامین نداریم و دسترسی پایداری به منابع وجود دارد. 

احمد زاده افزود: در بخش توزیع و فروش در بازارهای منطقه درافغانستان و عراق و سایر مناطق دسترسی خوبی برای فروش داریم، به طوری که اواخر سال ۹۸ در زمان شروع شیوع ویروس کرونا، هوی‌اند تنی ۱۰۰ دلار بود در صورتی که ما این محصول را به مدت ۷ ماه به کشور افغانستان با نرخ ۳۰۰ دلار فروختیم. 

به گفته وی، در بخش هزینه‌ها هم، همه شامل خرید خوراک است که با صرفه جویی، سود شرکت بیشتر خواهد شد. 

مدیر عامل پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به پروژه‌های شرکت در مورد پروژه شیرین‌سازی بوعلی گفت: پروژه‌های شرکت که شامل سه پروژه مهم می‌شود، پروژه شیرین‌سازی ۱۵ سال پروژه بود و علاوه بر مسائل مدیریتی ناتمام مانده بود و دلیل‌عدم اجرای پروژه بحث‌عدم سودآوری آن بود. اما این پروژه را راه اندازی کردیم. این واحد دو کارکرد اساسی برای شرکت داشت، ابتدا اینکه وابستگی ما را به پتروشیمی امیر کبیر کاهش داد و از طرفی حدود ۲۰ درصد کمبود تولید را (حدود دو میلیون تن ناشی ازعدم تامین خوراک از پتروشیمی امیرکبیر) با این واحد جبران کردیم. 

۲۰ درصد بیشتر تولید می‌کنیم

وی تصریح کرد: با وجود ظرفیت تولید یک میلیون و۷۰۰ هزار تن، امسال تولید ۲میلیون تن محصول در دستور کار شرکت پتروشیمی بوعلی سینا است. یعنی تولید ۲۰ درصد بیشتر از ظرفیت اسمی در برنامه داریم. 

پارازایلین در راه است

احمد زاده گفت: راه اندازی واحد تولید پارازایلین، کمی زمانبر بوده است، البته امسال افتتاحیه آن با حضور مدیران گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس انجام خواهد شد. 

وی گفت: در مورد نرخ نفتا، آنچه درسال‌های گذشته ابلاغ و اعمال شده شامل کاندنسیت منهای دو منهای بتا است، که همین حدود قیمتی است. 

سود شرکت باز هم بیشتر می‌شود

وی در خصوص افزایش سود احتمالی شرکت گفت: سود شرکت در سه ماه ۳۸۰۰ تومان بوده و احتمالا در این سه ماهه پایان سال با توجه به بازار سوخت داخلی و بین المللی تعدیل خوبی خواهیم داشت. 

فروش روزانه ۴ هزار تنی بوعلی سینا

احمد زاده با اشاره به فروش روزانه محصول از طریق خطوط ناوگان زمینی، خاطر نشان کرد: بوعلی  موفق شده در روز ۴ هزار تن محصول به صورت زمینی بفروشیم که هیچ شرکتی این مزیت را ندارد، حتی در شرایط کرونا روزی ۱۶۰ تانکر بارگیری کرده‌ایم و در بازارهای منطقه‌ای از طریق ناوگان توزیع زمینی فعال هستیم.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار