۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
اطلاعیه درباره یک بیماری که فقط دانشجویان به آن مبتلا شدند

سازمان امور دانشجویان در خصوص بیماری گوارشی دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی اراک و خوارزمی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان: سازمان امور دانشجویان در خصوص بیماری گوارشی دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی اراک و خوارزمی اطلاعیه‌ای صادر کرد. 

در متن این اطلاعیه آمده است: 

به اطلاع دانشگاهیان و ملت شریف ایران می‌رساند، به دنبال بروز بیماری گوارشی تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی اراک و خوارزمی «پردیس کرج» نظر به اهمیت سلامت دانشجویان، سازمان امور دانشجویان به عنوان حامی حقوق مادی و معنوی دانشجویان، از ابتدای بروز این بیماری، اقدامات نظارتی و پیگیری مسائل بوجود آمده را در این دانشگاه‌ها دنبال نموده و تا حصول نتیجه نیز ادامه خواهد داد. 

با توجه به شیوع بیماری‌های تنفسی و گوارشی در فصل پاییز، با پیگیری‌های انجام شده اقدامات نخستین، اعم از آزمایش‌های مختلف از آب آشامیدنی و غذای دانشجویان و همچنین نمونه برداری‌های انسانی صورت گرفته است که نتایج آن در دست بررسی است، و تحقیقات اولیه پاتولوژیست‌ها در دانشگاه صنعتی اصفهان، حاکی از منشا ویروسی این بیماری گوارشی است و در دانشگاه خوارزمی و صنعتی اراک منتظر دریافت نتیجه آزمایشات انجام شده هستیم.

این سازمان با تشکیل کمیته‌ای متشکل از کارشناسان و متخصصان مرتبط ضمن بررسی همه جانبه و بازدید میدانی از دانشگاه‌های مذکور، برنامه ریزی و اقدامات لازم را آغاز نموده است. لذا هم‌اکنون شرایط دانشگاه‌ها در حالت پایدار بوده و همکاران ما با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی مربوطه بر کلیه فرایندهای تهیه، طبخ و توزیع غذا نظارت دارند. 

در همین راستا، سازمان امور دانشجویان به دانشگاهیان محترم و خانواده گرانقدر دانشجویان ضمن تأکید بر حفظ آرامش وعدم توجه به شایعات، این اطمینان را می‌دهد که متخصصان حوزه سلامت و مسئولین دانشگاه‌ها در تلاش هستند تا ضمن جلوگیری از تکرار اینگونه اتفاقات با جدیت پیگیر علل و عوامل این حادثه باشند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها