۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
زخم ذهنی بورس ۹۹ درمان شده است؟

در شمارش معکوس امروز همراه با عادل افخمی کارشناس بازار سرمایه به بررسی روند اخیر بورس تهران از نگاه روانی پرداختیم.

بورس تهران روز گذشته کار خود را با یک بازار دو دسته به پایان رساند که در یک سمت آن گروه خودرویی با تقاضای بالا و رنگی سبز قرار داشت و در سمت دیگر صنایع مختلف با روندی بسیار کم‌رمق و اغلب به سمت منفی به کار خود پایان دادند. شاخص کل بورس در روز یکشنبه تقریبا بدون تغییر و تنها با یک افزایش ۰.۰۱ درصدی همراه شد در حالیکه شاخص هم‌وزن به واسطه معاملات خوب گروه خودرویی و برخی تک‌سهم‌ها توانست بازدهی مثبت ۰.۲۲ درصدی را به ثبت برساند.

بازارهای جهانی امروز بازگشایی می‌شوند و در معاملات ابتدایی شاهد رشد قیمت نفت به بالای ۸۶ دلار بودیم که به علت تصمیم باقی ماندن ظرفیت تولید نفت در جلسه روز گذشته اوپک پلاس رخ داد. طلا بار دیگر خود را به بالای ۱۸۰۰ دلار رسانده و باقی کامودیتی‌ها نیز روند متعادل و مثبتی را در پیش گرفته‌اند.

در شمارش معکوس امروز همراه با عادل افخمی کارشناس بازار سرمایه به بررسی روند اخیر بورس تهران از نگاه روانی پرداختیم. ایشان در وهله اول اعتقاد داشتند که طی روزهای گذشته شاهد چرخش پول بین صنایع مختلف بوده‌ایم که این موضوع می‌تواند در دو سناریو اتفاق افتاده باشد. از نگاه اول این چرخش نشان از کاهش سرعت روند پرقدرت بازار به دلیل سیکل‌های مومنتومی باشد و از نگاه دوم نیز ممکن است بخشی از آن به دلیل نوسانگیری از صنایع و نمادها رخ دهد اما در هر دو صورت به نظر می‌رسد که پس از یک بازه زمانی بار دیگر شاهد شروع روند صعودی مناسبی باشیم. 

در بخش دوم برنامه نیز همراه با مهدیه علیجانی، کارشناس بازار سرمایه، به بررسی معاملات بورس کالا طی هفته گذشته پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha