۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
مبلغ جریمه استخدام مشمولان غایب

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: کسانی که مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف نکنند را به کار بگیرند برای نخستین بار مشمول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز برابر قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ حدود ۳۰۰ میلیون ریال می‌شوند.

تقی مهری، رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف نکنند، امکان اشتغال به کار توسط سازمان‌ها و کارگاه‌های دولتی و خصوصی را ندارند.

او اظهار کرد: کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه‌ها، شرکت‌ها، آموزشگاه‌ها، بنگاه‌ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه‌ها ثبت نام و به کارگیری کنند به محاکم صالحه قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهارکرد: براساس ماده ۶۳ مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی، مجازات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد برای نخستین بار پرداخت هزینه سالانه یک سرباز برابر قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به مبلغ حدود ۳۰۰ میلیون ریال بوده و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز در حدود ۹۰۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق کانال خبر سربازی در پیام رسان این سازمان از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

دوره آموزشی سربازی چند روزه شد؟

غلامرضا رحیمی پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مدت دوره آموزشی سربازی اظهار داشت: در حال حاضر مدت دوره آموزشی سربازی بین ۶ تا ۸ هفته متغیر است.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مدت دوره آموزشی سربازی بسته به نوع مرکز و نوع تخصص آموزشی متفاوت است؛ به طور مثال نخبه‌ها یک ماه دوره آموزشی سربازی سپری می‌کنند؛ همچنین افرادی که در حال حاضر در مناطق گرمسیر دوره آموزشی سربازی خود را طی می‌کنند به مدت ۶ هفته و کارکنان وظیفه‌ای که در مناطق خوش آب و هوا مشغول خدمت باشند مدت دوره آموزشی سربازی آنها ۸ هفته خواهد بود.

وی گفت: در گذشته مدت دوره آموزشی سربازی ۴۵ روز بود که بعد از آن دو هفته به آن اضافه شد که از دو سه ماه پیش تاکنون مدت دوره آموزشی سربازی بسته به مرکز و تخصص بین ۶ تا ۸ هفته خواهد بود.

منبع: پایگاه پلیس- فارس

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها