۵ راه کسب مهارت بدون نیاز به دانشگاه

چگونه برای تغییر شغل یا ارتقاء سطح شغلی آماده شویم؟
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
۵ راه کسب مهارت بدون نیاز به دانشگاه

اخراج‌های اخیر فقط نتیجه یک اقتصاد نامطمئن نیست. آنها همچنین نتیجه تغییر مشاغل هستند، تغییری سریع‌تر از آنچه کارکنان می‌توانند خود را برای برآوردن نیازهای کسب‌وکارها ارتقاء دهند.

فردای اقتصاد: با تغییرات سریع در فناوری، از جمله دیجیتالی‌سازی و اتوماسیون، مجمع جهانی اقتصاد پیش‌بینی می‌کند که ۵۰ درصد از مشاغل تا سال ۲۰۲۷ نیازمند تغییر در مجموعه مهارت‌ها هستند. بنابراین، داشتن مهارت‌های خود برای اطمینان از اینکه می‌توانید خود را با پویایی نیازهای کسب و کارها وفق دهید، بسیار مهم است. بدون رشد مداوم مهارت‌های خود، می‌توانید سریع‌تر از آنچه تصور می‌کنید به موجودی منسوخ تبدیل شوید.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید خودتان را آموزش دهید و مهارت‌های خود را بدون بازگشت به دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد، ارتقا دهید. نشریه هاروارد بیرنس ری‌ویو، پنج راه برای ارتقاء مهارت بدون بازگشت به دانشگاه پیشنهاد کرده است:

گواهینامه‌ها

بسیاری از مشاغل گواهینامه‌هایی ارائه می‌کنند تا ثابت کنند که شما هم درک پایه‌ای از آنچه در یک شغل مورد نیاز است، دارید و هم  از تسلط بر بهترین شیوه‌ها در یک زمینه خاص برخوردارید.

دوره‌های آموزشی آنلاین

پلتفرم‌های یادگیری فراوانی وجود دارد. آموزش لینکدین یکی از شناخته‌شده‌ترین‌هاست، اما دوره‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند مهارت‌های عملکردی و رهبری شما را به سطح بالاتری برسانند.

کارآموزی، چرخش، و داوطلبی

اکثر دوره‌های کارآموزی، حتی آنهایی که با حقوق هستند، مستلزم حضور در دانشگاه‌اند. برای واجد شرایط بودن برای بسیاری از دوره‌های کارآموزی، می‌توانید در کلاسی در یک کالج محلی ثبت نام کنید که دانش ارزشمندی را در حوزه‌ کاری شما ارائه می‌کند. اگر در حال حاضر یک شغل تمام وقت دارید، این موضوع را بررسی کنید که آیا رئیس شما اجازه می‌دهد به بخش دیگری از سازمان جابجا شوید یا خیر.

افزایش تکالیف

اگر ظرفیت‌اش را دارید، از سایرین در سازمان خود درخواست کار کنید. شما نه تنها ارزشی را برای شرکت به ارمغان می‌آورید، بلکه وسعت دید خود را نیز افزایش می‌دهید. افزایش تکالیف، مهارت‌های جدید یا سطح بالاتری را به شما می‌آموزد و در عین حال شما را به چالش می‌کشد تا آن مهارت‌ها را به افرادی که به شما فرصت داده‌اند نشان دهید. بنابراین حتی اگر خود پروژه بسیار قابل‌مشاهده نباشد، حداقل یک نفر می‌داند که شما می‌توانید به چه چیزی برسید.

مربیگری

مربیان می‌توانند خیلی بیشتر از یک گوش شنوا ارائه دهند. مربی مناسب غیر از مدیر مستقیم یا مدیرعامل شما، دیدگاه‌های جدیدی را در مورد کار شما و چگونگی ارتقای مهارت‌هایتان ارائه می‌کند و شما را به چالش می‌کشد که متفاوت فکر کنید.

کلام آخر

چه بخواهید شغل خود را تغییر دهید یا برای نقش‌آفرینی در سطح بعدی آماده شوید، مهمترین چیزی که در مورد ارتقاء مهارت باید بدانید این است که هر کارمندی باید همیشه آن را انجام دهد. با تغییر تقاضاهای کسب‌وکار، مشاغل در حال تغییر هستند و از کارکنان انتظار می‌رود ارزش خود را با انتظارات فزاینده بالاتر ثابت کنند. زمانی که می‌توانید مهارت‌های خود را ارتقا دهید تا به جلو بروید، از آن غافل نشوید.

منبع: HBR

نویسنده: مارلو لاینز

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار