۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
دولت طرح ساماندهی استخدام کارکنان را دور می‌زند؟

رامین اناری گفت: به نظر می‌رسد به دنبال این هستند تا با طرح مباحثی چون عدالت در پرداخت، طرح ساماندهی را به حاشیه ببرند اما ما به چیزی کمتر از حذف پیمانکاران راضی نخواهیم شد اگر طرح ساماندهی به نتیجه برسد هم امنیتِ شغلی نیروی کار افزایش پیدا می‌کند و هم عدالت در پرداخت محقق خواهد شد.

 ایلنا: رامین اناری، نماینده کارگران پیمانکاری، در انتقاد از شعار این روزهای مسئولان در مورد عدالت در پرداخت گفت: روز گذشته سخنگوی دولت با خوشحالی در مورد عدالت در پرداخت صحبت کردند و اینکه این موضوع در بودجه‌ی سال آینده دیده خواهد شد. از نظر ما این صحبت‌ها دهن‌کجی به نیروی شرکتی و طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت است. 

وی گفت: به نظر می‌رسد به دنبال این هستند تا با طرح مباحثی چون عدالت در پرداخت، طرح ساماندهی را به حاشیه ببرند اما ما به چیزی کمتر از حذف پیمانکاران راضی نخواهیم شد. اگر طرح ساماندهی به نتیجه برسد هم امنیتِ شغلی نیروی کار افزایش پیدا می‌کند و هم عدالت در پرداخت محقق خواهد شد. 

نماینده کارگران پیمانکاری گفت: آقای جهرمی با خوشحالی خبر دادند که قرار است در بودجه اعتبارا ت لازم برای اجرای عدالت درپرداخت دیده شود؛ سخنگوی دولت و برخی مسئولان دولت فکر می‌کنند ۵میلیون نیروی پیمانکاری که مدتهاست دنبال تصویب طرح ساماندهی هستند، سطحی‌نگرند؟! آن‌ها هم صبری دارند؛ ما از دولت و مجلس می‌خواهیم کاری نکنند صبر آن‌ها به سر بیاید. 

اناری گفت: در صورتِ تداوم حضور شرکتهای پیمانکاری یا بهتر بگویم دلالان نیروی کار، نه عدالت در پرداخت اجرا می‌شود و نه امنیتِ شغلی کارگران بهبود پیدا می‌کند. 

نماینده کارگران پیمانکاری گفت: مدتهاست به بهانه‎های مختلف با طرح ساماندهی مخالفت می‌شود، یکبار می‌گویند نظارت بر شرکت‌ها را بالا می‌بریم، بار دیگر می‌گویند از ظرفیت قانون کار استفاده می‌کنیم و حالا هم صحبت از عدالت در پرداخت است. اینها همه بهانه برای‌عدم تصویب طرح ساماندهی است. 

اناری در پایان گفت: من از آقای رئیس‌جمهور درخواست می‎کنم این شعار خود را جزئی از طرح ساماندهی کارکنان دولت ببینند و اگر واقعا به دنبال عدالت در پرداخت هستند برای تصویب طرح ساماندهی مجلس را یاری کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha