۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
جزییات جدید پروژه نورالینک از زبان ایلان ماسک + ویدیو

در فایل ویدیویی منتشر شده از پروژه نورالینک که مالکیت آن برای ایلان ماسک است، جزییات و حقایق جدیدی از این پروژه نشان داده می‌شود.

فردای اقتصاد - نورالینک شرکت و پروژه‌ای است که امیدوار است تا کمتر از شش ماه آینده مجوزهای آزمایش بالینی کاشت تراشه درون مغز را دریافت کند.

بر اساس اسناد بررسی شده توسط رویترز و منابع آگاه نسبت به تحقیقات، شرکت Neuralink تحت تحقیقات فدرال به دلیل نقض احتمالی رفاه حیوانات در بحبوحه شکایات کارکنان داخلی مبنی بر اینکه در فرآیند آزمایش‌های حیوانی عجله می‌کنند و باعث رنج و مرگ‌های پی‌درپی و ‌ضروری می‌شود، قرار دارد.

شرکت Neuralink در حال توسعه یک ایمپلنت مغزی است و امیدوار است به افراد فلج کمک کند دوباره راه بروند و سایر بیماری‌های عصبی را درمان کند. به گفته دو منبع آگاه از تحقیقات، تحقیقات فدرال که قبل‌تر گزارش نشده بود، در ماه های اخیر توسط بازرس کل وزارت کشاورزی ایالات متحده به درخواست یک دادستان فدرال آغاز شده است. یکی از منابع آگاه، در این رابطه گفت: این تحقیقات بر نقض قانون رفاه حیوانات متمرکز است و بر نحوه رفتار و آزمایش محققان با برخی از حیوانات نظارت دارد.

ماهیت شرکت و پروژه نورالینک بر چه چیزی تمرکز دارد؟

در فیلم بالا نحوه عملکرد و بخشی از دستآوردهای این پروژه تشریح شده است. به طور مشخص، در بخش اول این ویدیو میمونی مشاهده می‌شود در حال تایپ با یک صفحه کلید از راه دور است و تماس فیزیکی با صفحه کلید ندارد. این اتفاق می‌تواند به بیمارانی که دچار فلج 3 یا 4 اندامی هستند، کمک کند. به عنوان مثال این افراد می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی تلفن همراه خود را بدون نیاز به داشتن توانایی‌های فیزیکی مورد نیاز، کنترل کنند.

جدا از این، به گفته ایلان ماسک در این این فایل ویدیویی در این پروژه قصد دارند افرادی نابینا هستند و حتی افرادی که از بدو تولد نابینا به دنیا آمده‌اند را بینا کنند و این پروژه می‌تواند بینایی را به آنها بازگرداند.

در ادامه این ویدیو متخصصان شرکت نورالینک در رابطه را ویژگی‌های این پروژه توضیحاتی را ارائه می‌کنند.

به گفته سخنران دوم در ویدیو ما می‌توانیم با تزریق جریان کافی در هر کانال مغز، فعالیت نورونی را در مغز تحریک کنیم. این موضوع به این دلیل مهم است که اجازه میدهد چشم رو دور بزنیم و مستقیما یک تصویر بصری در مغز ایجاد کنیم. در تصویری که در ویدیو وجود دارد نشان می‌دهد که ایملنت‌ها  روی شیار کالکارین که در ام آر آی با رنگ قرمز مشخص شده است که شامل نقشه‌ای از دنیای بصری و میدان بصری است نصب می‌شود. این شیار سطحی به اندازه یک کارت اعتباری در هر طرف مغز دارد.

در بخش دیگری ای این ویدیو خوکی را مشاهده می‌کنید که فرمان‌های حرکتی خود را از طریق حسگرهایی که به آن متصل شده است دریافت می‌کند. این موضوع می‌تواند برای افرادی که جراحتی در ستون فقرات دارند و ارتباط میان مغز و بدنشان مختل شده استفاده شود تا از طریق آن بتوانند اندام خود را کنترل کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار