۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
صعود آخر هفته دلار به سمت سقف تاریخی

قیمت دلار همزمان با ۱۰ هزار تومانی شدن نرخ درهم، در معاملات پشت‌خطی آخر هفته به بیشترین قیمت از ۱۶ آبان (سقف تاریخی دلار) رسید.

فردای اقتصاد:‌ قیمت دلار در معاملات پشت خطی آخر هفته طبق اعلام کانال‌های غیررسمی تلگرامی به ۳۶۶۰۰ تومان رسیده است. این بیشترین نرخ دلار از دوشنبه ۱۶ آبان که سقف تاریخی ۳۶۸۸۰ تومانی ثبت شد، محسوب می‌شود. اسکناس آمریکایی هفته گذشته نسبتا ثبات داشت و تنها ۰.۲ درصد رشد را تجربه کرد.

در همین حال قیمت حواله درهم امارات نیز به سطح کم‌سابقه ۱۰ هزار تومان رسیده است. احتمال آنکه درهم در این مرز روانی با مقاومت همراه شود وجود دارد. با توجه به آنکه هر دلار آمریکا برابر با ۳.۶۷ درهم است، درهم ۱۰ هزار تومانی را می‌توان معادل دلار ۳۶۷۰۰ تومانی دانست.

 با این حال،‌ آنچه برای دلار تهران در هفته‌های آینده تعیین‌کننده است احتمالا فراتر از این مرز روانی باشد. خبرنگار وال‌استریت ژورنال مدعی احتمال تشدید تحریم‌های اروپا علیه ایران شده است. شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در جلسه دوشنبه آتی در بروکسل درباره تحولات مربوط به ایران و روسیه رایزنی خواهد کرد. در سوی دیگر، سفر شی ‌جین پینگ رییس‌جمهور چین به عربستان و صدور بیانیه‌ای مشترکی که از ایران خواسته از مداخله در امور داخلی کشورهای خودداری کند، توجهات را به خود معطوف کرده است.

جدا از این فضای نسبتا پرتنش، سه بهانه دیگر برای رشد نرخ دلار که چهارشنبه در گزارش «سه بهانه زمستانی در بازار دلار» به آن اشاره شد، اثر منفی قطعی گاز صنایع بر ارزآوری کشور، افزایش تقاضای ارز با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و نیز شائبه تامین کسری بودجه توسط دولت با قیمت‌های بالای دلار است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
    شرم آوراست ای سران مملکت. درهم ۱۵ریال بشودده هزارتومان

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار