۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
درخواست عجیب فدراسیون فوتبال برای پاداش

اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در بازگشت از قطر ترجیح دادند چند روز از انظار دور باشند و در روزهای گذشته ‌آرام آرام مصاحبه‌های‌شان را شروع کرده‌اند. صحبت‌های آنها بیشتر درباره عملکرد تیم ملی است و درباره فعالیت خودشان در قطر و اینکه حضورشان در جام جهانی چه دستاوردی برای فوتبال ایران خواهد داشت توضیحی نداده‌اند.

درباره دستاوردهای آنها پیش از جام جهانی هم اطلاع زیادی در دسترس نیست. مشخص نیست که اعضای هیأت رئیسه به جز جلسات روتین و مصاحبه‌های گاه و بی‌گاه در سال‌های گذشته چه نقشه راهی برای فوتبال ایران ترسیم کرده‌اند و چه تصمیمی گرفته‌اند که به پیشرفت آن کمک کرده باشد.

البته احتمالاً خودشان با این نگاه موافق نباشند، ولی بررسی اتفاقات فوتبال ایران در این مدت هیچ پیشرفتی نشان نمی‌دهد. نه فوتبال پایه متحول شده، نه وضعیت باشگاه‌ها ارتقا پیدا کرده، نه اقتصاد فوتبال به ثبات رسیده، نه در بازاریابی نقطه درخشانی دیده می‌شود، نه در ورود فناوری‌های جدید از جمله «وی‌ای‌آر» موفق بوده‌ایم، نه در آموزش حرفی برای گفتن داشته‌ایم و نه تیم‌های رده سنی مختلف توانسته‌اند به ثبات برسند.

با این حال آنها قرار است بابت برد تیم ملی مقابل ولز ۱۵ هزار دلار پاداش بگیرند؛ معادل یازده بازیکنی که در ترکیب اصلی بودند و پنج بازیکن تعویضی که توانستند جریان بازی را تغییر بدهند. از فدراسیون فوتبال انتظار می‌رود توضیح بدهد که چرا اعضای هیأت رئیسه باید چنین پاداشی دریافت کنند؟ آنها چه نقشی در این برد داشته‌اند، جز آنکه برای تماشای مسابقات و گشت وگذار به رختکن رفته‌اند؟

وضعیت مالی فدراسیون فوتبال بابت بدهی‌هایش بحرانی است و این پاداش فیفا می‌تواند بخشی از این بدهی را جبران کند. فدراسیون بین‌المللی فوتبال این مبالغ را برای گسترش فوتبال و توسعه فوتبال پایه می‌پردازد و فدراسیون فوتبال با چه منطق و توجیهی می‌خواهد بخشی از آن را به حساب اعضای هیأت رئیسه واریز کند؟

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها