۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰
فوری/ آژانس اتمی ایران را تهدید کرد

دبیرکل آژانس انرژی اتمی مدعی شد پاسخگویی ایران به این نهاد یک امر ضروری است.

باشگاه خبرنگاران: رافائل گروسی، دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مصاحبه با خبرگزاری الجزیره انگلیسی ادعا کرد که ایران باید پاسخگوی سوالات این نهاد بین‌المللی باشد.

الجزیره در وبگاه خود در توضیح این مصاحبه نوشت که دبیرکل انرژی اتمی احتمال فاجعه هسته‌ای را بررسی کرده و در بخشی از اظهارات خود مدعی شده است: «پاسخ ایران به آژانس انتخابی نیست بلکه امری ملزم و ضروریست.»

این مصاحبه را گروسی در حالی انجام داد که به دلیل حملات متعدد اخیر به نیروگاه زاپروژیا در اوکراین که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا به شمار می‌رود، آژانس انرژی اتمی سطح هشدار به احتمال فاجعه اتمی را به بالاترین حد خود رسانده است.

در عین حال ایران هم در هفته‌های اخیر اعلام کرد که غنی‌سازی اورانیوم را در سایت هسته‌ای خود در «فردو» افزایش داده و به ۶۰ درصد رسانده است.

از طرفی به تازگی گروسی در نشستی در رم، پایتخت ایتالیا مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است با ایران در مورد تعهداتش با این آژانس به نتیجه نرسد، اما تأکید کرد که او «هنوز امیدوار است» که تهران به برخی از سوال‌ها و موارد مبهم در برخی فعالیت‌های هسته‌ای خود پاسخ دهد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha