۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
نقش تعامل با خارج در خیز اقتصادی

دکتر محمدمهدی بهکیش به عنوان مهمان برنامه «حکمرانی خوب» از مهم‌ترین عوامل مخرب رشد اقتصادی ایران می‌گوید.

فردای اقتصاد: رشد اقتصادی شاخصی است که اصولا برای نشان دادن کیفیت ریل‌های اقتصاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاخصی که نشان می‌دهد اقتصاد تا چه میزان در حال تولید ثروت و رفاه برای افراد جامعه است. 

بررسی میزان رشد اقتصادی در ۶ دهه گذشته نشان می‌دهد که به جز دهه ۴۰ و با اغماض در سال‌های پس از جنگ تا سال ۸۶، رشد اقتصادی ایران توان افزایش رفاه برای ایرانیان را نداشته است. دلایل این ناتوانی در دوره‌های مختلف متفاوت است، اما می‌توان ادعا کرد که شیوه حکمرانی و نگاه حاکم بر سیاستگذاری اقتصادی همواره در حال آبیاری این عوامل مخرب رشد بوده است.

در اولین قسمت از برنامه حکمرانی خوب، پس از مروری بر تاریخچه رشد اقتصادی، دکتر محمد مهدی بهکیش، دیدگاه خود را در رابطه با مهم‌ترین عوامل مخرب رشد اقتصادی مطرح می‌کند. 

این اقتصاددان که دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه ایندیانا در سال ۱۳۵۶ اخذ کرده و طی همه سال‌های پس از انقلاب اقتصاد ایران را با نگاهی کارشناسانه رصد کرده است، مهمترین چالش پیش روی اقتصاد که فرصت‌های رشد را از بین برده است، روابط بین‌المللی نامطلوب می‌داند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم FR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
    حکمرانی خوب مفهومی علمی در حوزه ی علم مدیریت دولتی است . لطفا با اساتید و متخصصان این حوزه هم مصاحبه بفرمائید .
  • ابراهیم اسلامی DE ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    با درود و سپاس از اینکه مسولانه در جهت ارتقاع سطح دانش و آگاهی جامعه حرکت می کنید . برنامه بسیار خوب بود . اجرای قوی مجری و پرباربودن اطلاعات و چیدمان صحیح داده های

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار