۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
توییتر امروز سرویس تیک آبی را  عرضه می‌کند

توییتر قرار است امروز سرویس اشتراکی تیک آبی را با قیمت ۸ دلار برای خرید از وب و ۱۱ دلار برای خرید از طریق iOS عرضه کند. 

فردای اقتصاد - توییتر قرار است امروز سرویس اشتراکی تیک آبی را با قیمت ۸ دلار برای خرید از وب و ۱۱ دلار برای خرید از طریق iOS عرضه کند. 

این شرکت در توییتر با اعلام این خبر گفت که ویژگی‌های جدید ارایه شده به سرویس تیک آبی صرفا به کاربرانی که این اشتراک را خریداری کرده باشند ارایه می‌شود به این ترتیب می‌توان انتظار داشت اکانت‌هایی که هم اکنون تیک آبی دارند در صورت عدم پرداخت هزینه آن را از دست بدهند. 

برای اشخاص همچنان تیک آبی رنگ و برای کسب وکارها تیک طلایی رنگ در نظر گرفته شده اما توییتر قرار است در آینده تیک با رنگ خاکستری را نیز برای اکانت‌های دولتی ارایه کند. 

اما علاوه بر توییت مشترکان سرویس تیک آبی قادر به ویرایش توییت‌ها، آپلود کردن ویدیو با کیفیت 1080p و Reader Mode هستند. البته گرفتن تیک آبی برای کاربران این سرویس منوط به تعیین هویت کاربران شده است. 

کاربران همچنین قادر به تغییر هندل یا نام کاربری هستند اما در این صورت تیک خود را ( در صوتی که قبلا دریافت کرده باشند ) از دست می‌دهند و برای دریافت مجدد آن باید مجددا تعیین هویت شوند. 

یک سرویس رایگان برای همه کاربران توییتر

توییتر ساعاتی پیش عرضه قابلیت جدید Community Notes را برای تمامی کاربران این پلتفرم در سراسر جهان آغاز کرد.  

قابلیتی که پیشتر تحت عنوان Birdwatch شناخته می‌شد و برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ و در دوران مدیریت جک دورسی بر این پرنده آبی رونمایی شد. توییتر از این قابلیت به عنوان ابزاری برای مقابله با انتشار اطلاعات غلط در این پلتفرم یاد کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، Community Notes، از رویکردی جمعی برای از بین بردن توییت‌های حاوی اطلاعات گمراه‌کننده بهره می‌برد. افرادی که به عنوان اصلاح‌کننده در دل این قابلیت انتخاب می‌شوند، می‌توانند یادداشت‌هایی را به توییت‌ها اضاف کنند که تحت عنوان context شناخته می‌شود.  

سپس کاربران عادی توییتر می‌توانند نظر خود را در خصوص این یادداشت‌ها اعلام و عنوان کنند که آیا این context، برای آنها مفید بوده یا خیر. در واقع، کاربران به این یاددشت‌ها رای خواهند داد.  

پیشتر تنها کاربرن آمریکایی توییتر امکان مشاهده این یادداشت‌ها را داشتند اما توییتر اعلام کرد که این ویژگی برای همگان عرضه شده و به زودی، اصلاح‌کنندگان جدیدی از دیگر کشورها نیز به این برنامه اضافه خواهند شد.

ایلان ماسک، مالک فعلی توییتر اخیرا قابلیت Community Notes را به عنوان یکی از قابلیت‌های حیاتی در Twitter ۲.۰ معرفی و ادعا کرده این ویژگی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای را در افزایش دقت و صحت اطلاعات در این پلتفرم ایفا خواهد کرد.  

با این حال، به مانند دیگر قابلیت‌هایی که از ظرفیت‌های عمومی‌بهره می‌برد، Community Notes نیز ممکن است از سوی برخی از افراد، برای ترویج دیدگاه‌های مدنظرشان مورد سوءاستفاده قرار گیرد و نتیجه معکوس را به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار