۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
آغاز همکاری برای احداث پارک پتروشیمیایی متانول و صنایع پایین دستی

فردای اقتصاد: نشست همکاری برای احداث پارک پتروشیمیایی متانول و صنایع پایین دستی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان در شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد.

 پارک پتروشیمیایی با ظرفیت تولید دو میلیون تن محصول، در قالب 17 محصول و در 4 فاز اجرا می شود و هدف از اجرای آن،تبدیل متانول به محصولات صادراتی و دارای مشتری از جمله نساجی و ... است. در فاز اول با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء و دالیان چین، MTO  آغاز و بلافاصله بعد از آن، فازهای بعدی اجرا می‌شود. برای احداث این پارک دو میلیارد و 400 میلیارد دلار هزینه خواهد ‌شد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در این نشست گفت : با هدف توسعه پارک متانول در آینده، 2 هزار هکتار زمین در اسناد تدوین شده پیش‌بینی ‌شود.

علی‌عسکری با اشاره به شرایط جهانی حاکم بر بازار متانول و ضرورت تولید محصولات متنوع از آن گفت: به محض تحویل زمین مورد نیاز و آماده بودن زیرساخت ها، به سرعت عملیات اجرایی پارک پتروشیمیایی متانول و صنایع پایین دستی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر پارسیان آغاز می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت پیش بینی 2 هزار هکتار با نگاه توسعه طرح در آینده افزود: برای شروع پروژه باید 500 هکتار زمین به تملک هلدینگ خلیج فارس در آید تا عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.

 مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس همچنین براهمیت اخذ مجوز زیست محیطی قبل از اجرای پروژه تاکید کرد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار