۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
سود یک میلیون تومانی سهام عدالت به چه کسانی می‌رسد؟

موضوع واریز سود سهام عدالت در میز اقتصاد بررسی شد و سید محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، آقای حدادی مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت و خانم ذوالنوریان مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی خصوصی به سوالاتی پاسخ دادند.

طبق گفته مشاور رئیس سازمان بورس افرادی که پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی دارند حدود یک میلیون تومان سود دریافت خواهند کرد.

مبلغ سود سهام عدالت برای هر گروه چقدر است؟

حدادی: از ۳۶ شرکتی که در پرتفوی بورسی سهام عدالت قرار دارند، ۳۴ شرکت مجامع خود را برگزار کرده‌اند. دو شرکت که سال مالی آنها منتهی به شهریور ماه است هنوز مجامع برگزار نشده است. بعضی از شرکت‌ها سودی برای تقسیم نداشتند. ۲۹ شرکت سود تقسیم کردند و مجموع این سودهای تقسیم شده به پیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید که با توجه به رقم ۳۰ همت سال گذشته، سود امسال بیش از دوبرابر سال گذشته خواهد بود.

افرادی که پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی دارند حدود یک میلیون تومان سود خواهند گرفت و افرادی که سهام‌دار یک میلیون تومانی سهام عدالت هستند سود آنها دو میلیون تومان خواهد بود. البته این سود بابت عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر است.

با توجه به اینکه میزان سود به دوبرابر میزان سال قبل رسیده بود، شورای‌عالی بورس تصمیم گرفت بخشی از این سود را تا پایان آذر ماه واریز کند و بخشی را در انتهای اسفند یا اوایل فروردین ماه و در واقعه در دو قسمت پرداخت شود. بر اساس جداول زمان پرداختی، پیش‌بینی‌ها بر این بود که حداقل ۵۰ درصد از سود تا پایان آذر واریز شود. تاکنون بعضی از شرکت‌ها به صورت کامل سود را واریز کرده‌اند و بعضی از شرکت‌ها بخشی از سود را واریز کردند و وعده دادند تا پایان هفته مابقی سود را واریز کنند. برای بعضی شرکت‌ها هم در تلاش هستیم سود اعلامی را تا پایان این هفته از آنها وصول داشته باشیم. این سود هم به حساب افرادی که در سامانه سجام شماره حساب اعلام کرده باشند واریز می‌شود. اگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر تا پایان هفته سود را واریز نکنند هفته آینده در کمیته تخلفات سازمان بورس باید پاسخگو باشند.

در صورت واریز تا پایان هفته چه زمانی سود به سهام‌دار واریز خواهد شد؟

حدادی: حدود ۲ تا ۳ روز کاری نیاز است تا محاسبات لازم انجام شود. بعد از وصول کامل سود ۷ الی ۱۰ روز کاری احتیاج است تا این سودها پرداخت شود.

ارزش سهام عدالت چقدر است؟

میرتاج الدینی: گروهی سهام اولیه آنها ۵۳۲ هزار تومان بود و گروه دیگر هم یک میلیون تومان بوده است. ارزش اسمی آنها بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است. سود سهامی که دارند دو برابر سال گذشته می‌شود که رقم قابل توجهی است.

آخرین اخبار از اعطای سهام عدالت به جاماندگان

ذوالنوریان: مصوبه اخیرا به‌دست ما رسیده و بر همین اساس تکلیف ما مشخص شده است. از آنجایی که ما از ابتدای سال پیگیر این موضوع بوده ایم، سعی کردیم بحث جمع بندی آمار جامعه هدف که در قانون بودجه مشخص شده بود را پیگیری کنیم. اولویت ما جاماندگان تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بوده‌اند. همچنین ۳ دهک اول درآمدی ایثارگران هم به این مجموعه اضافه شده که حدود ۳.۵ میلیون نفر می‌شود. به محض اینکه کارهای اصلاحی مصوبه انجام شود و به‌دست ما برسد، توزیع سهام را شروع خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها