۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
تجهیزات زنان یگان ویژه چه تفاوت‌هایی با مردان دارد؟

امروز روزنامه همشهری عکس یک خود را به حضور زنان یگان ویژه در سطح شهر اختصاص داده بود. بخش‌هایی از گزارش میدانی این روزنامه در ادامه آمده است:

مردان پلیس گاهی با هم اختلاط می‌کنند و گاهی هم برای سرکشی به اطراف متفرق می‌شوند، ولی در میان اعضای یگان زنان فقط گاهی جملاتی کوتاه رد و بدل می‌شود

صورت بعضی از آنها پشت طلق ضخیم کلاه‌های محافظ به‌سختی دیده می‌شود، ولی جوان بودن و پایین بودن سن و سال‌شان را به‌خوبی نشان می‌دهد.

قد و قامت همه اعضای یگان هم‌اندازه است. در ظاهر آنها از آرایش زنانه خبری نیست و زیر مچ‌بندهای سیاه‌رنگشان حتی ساعت دیده نمی‌شود. چکمه‌های سربازی که به پا دارند، شباهت پوشش آنها را به پوشش مردان همکارشان بیشتر کرده و زنانه بودن دوخت و ظاهر چکمه‌ها هم از زمختی این پاپوش نظامی کم نکرده است.

در میان لوازم و تجهیزات این زنان پلیس، باتوم و سپر به چشم نمی‌خورد و انگار تجهیزات محافظ آنها به جلیقه و کلاه محافظی که به تن دارند، خلاصه می‌شود.

فرمانده یگان ویژه زنان و تنها عضو یگان است که کلاه نظامی استفاده نمی‌کند و روی یونیفرمش چادر می‌پوشد. وقتی گفت‌وگوی اعضای یگان با زنان و دختران معترض به بحث و جدل می‌کشد و امکان برخورد فیزیکی آنها وجود دارد، فرمانده مداخله می‌کند. 
یگان زنان یگان‌های ویژه در اتفاقات اخیر که بعد از درگذشت مهسا امینی رخ داده، برای نخستین‌بار برای کنترل ناآرامی‌ها وارد میدان شدند و این مأموریت را می‌توان به‌عنوان نخستین مأموریت رسمی این خانم‌ها به‌شمار آورد.

زنان یگان ویژه که تاکنون در ۱۰ استان مستقر بوده‌اند.
گردان زنان یگان ویژه در ۳حوزه افسری، کادری و درجه‌داری فعالیت می‌کنند و یک گردان از زنان یگان ویژه هم در تهران مستقر هستند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها