۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
چرا «اقتصاد دستوری» مصیبت به بار می‌آورد؟

​​​​​​​ آسیب‌های «اقتصاد دستوری» با حضور دکتر حسین عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند آمریکا و جمعی از صاحبنظران در استودیوی فردای‌اقتصاد و در برنامه «گفت و گوی فردا» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فردای اقتصاد: «اقتصاد دستوری» چگونه باعث رنج و عقب‌ماندگی شده و می‌شود؟ این سوال، به عنوان موضوع محوری در پنجمین نشست «گفت‌وگوی فردا» با حضور دکتر حسین عباسی استاد اقتصاد دانشگاه مریلند آمریکا و جمعی از کارشناسان و صاحبنظران در استودیوی فردای‌اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت. در این نشست حسین عباسی، علی میرزاخانی، زهرا کاویانی، علیرضا توکلی‌کاشی، سعید اسلامی ‌بیدگلی، نگین دوستدار و محمود اولاد با میزبانی و اجرای مرتضی کاظمی حضور داشتند و پس از اشاره به مصادیق اقتصاد دستوری در مورد عواقب و نتایج این نوع نظام اقتصادی گفت‌وگو کردند. در این نشست با اشاره به موضوعاتی همچون قیمت‌گذاری در بازار خودرو و سایر بازارها به موضوع پراهمیت ذی‌نفعان و فساد پنهان‌شده در انگیزه‌های ترویج‌دهندگان «اقتصاد دستوری» پرداخته شد. 

قرار است بررسی نتایج اقتصاد دستوری در سلسله نشست‌هایی در استودیوی فردای‌اقتصاد ادامه یافته و گزارش این نشست‌ها در سایت فردای اقتصاد به صورت هفتگی منتشر شود. ادامه گفتگو با موضوع "اقتصاد دستوری" در قسمت بعدی با عنوان الگوی تورم‌سازی و تورم‌خواری در اقتصاد دستوری منشر شده است.

برنامه «گفت‌وگوی فردا» را در پایان هفته‌ها از وبسایت «فردای‌اقتصاد» مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
    خوب این مصیبتی که داریم نتیجه همین اقتصاد است

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین ویدیوها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار