۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
رئیسی و بن‌سلمان دیدار خواهند کرد؟

یک رسانه لبنانی به نقل از منابع مطلع مدعی شد که در حاشیه نشست اردن مسئولان ایرانی و سعودی دیدار مهمی خواهند داشت.

ایسنا: پایگاه خبری النشره در گزارشی اعلام کرد که بعد از برگزاری نشست بغداد در ماه آگوست گذشته، امان پایتخت اردن قرار است در بیستم ماه جاری میلادی (دسامبر) میزبان نشستی منطقه ای در خصوص عراق باشد.

در این نشست قرار است ایران و ترکیه و تعدادی از کشورهای عربی از جمله عربستان مشارکت داشته باشند.

برخی منابع لبنانی با اشاره به اینکه قرار است در این نشست موضوع انتخاب رئیس جمهور لبنان بررسی شود مدعی شدند که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در حاشیه این نشست باهم دیدار خواهند کرد.

این در حالی است که منابع ایرانی تاکنون چنین خبری را تایید نکرده‌اند. همچنین منابع مطلع از فضای مذاکرات اخیر ایران و عربستان  مدعی‌اند که نشست های تهران و ریاض در بغداد به نتایج ملموسی نرسیده است.

این منابع می گویند که مطالبات عربستان برای باز کردن صفحه جدید روابط با ایران بر روی مساله جنگ یمن متمرکز است اما ایران خواهان بازگشایی سفارتخانه ها و توقف مذاکرات در این حد است.

این منابع می گویند که در مذاکرات ایران و عربستان به هیچ وجه به پرونده لبنان پرداخته نشده است.

منابع مطلع با اشاره به اهمیت نشست اردن که با نظارت فرانسه برگزار خواهد شد از دیدار مهم میان مسئولان ایرانی و سعودی در حاشیه این نشست خبر دادند.

در پی گفت وگوی تلفنی میان امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق کاخ الیزه از برگزاری نشست مهم منطقه ای در اردن قبل از پایان سال میلادی خبر داد.

کاخ الیزه اعلام کرد که در این نشست همانند نشست ۲۸ آگوست ۲۰۲۱ عراق و کشورهای همجوار به علاوه فرانسه مشارکت خواهند داشت.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها