۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳
رانت خودرو در بخش واردات؟

علیرضا مناقبی رئیس مجمع عالی واردات ایران در برنامه «خط سود»، به بررسی آثار واردات خودرو با قوانین فعلی بر بازار پرداخت.

فردای اقتصاد: وزیر صمت هفته گذشته اعلام کرد که هماهنگی برای واردات خودرو و اولین ثبت سفارش خودرو انجام شده و هفته جاری نخستین خودروهای وارداتی به ایران می‌آید. به گفته رضا فاطمی‌امین، طی دو ماه گذشته با فراخوان وزارت صمت، ۴۰۰متقاضی برای واردات خودرو تقاضا دادند که از این تعداد ۲۷متقاضی دارای شرایط اولیه بودند و ۴متقاضی ثبت سفارش انجام دادند.

بر این اساس، در برنامه «خط سود» فردای اقتصاد، با علیرضا مناقبی رئیس مجمع عالی واردات ایران در مورد آثار واردات خودرو با قوانین فعلی بر بازار به گفت‌وگو نشستیم.

وی معتقد است «آزاد شدن واردات به معنای آزادی برای همه است و آزادی واردات خودرو که فعلا از آن نامبرده می‌شود صرفا ایجاد یک رانت برای عده‌ای محدود است. ادعا می‌شود واردات را آزاد کردیم تا رقابت شکل بگیرد اما واردات را به همان شرکت‌های تولیدکننده واگذار کرده‌ایم.»

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آدممم منم زندگی میخوام بکنم کی شغل داشته باشم IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
    اینا یه مشت دروغ هس برای توجیه گرونی که کردن اصلا کار درستی نکردین به ما فقرا ضربه زدین تو عمرم نشد یه ماشین بخرم همش بخاطر برنامه های شماست هر روز به یه نوعی با ما بازی کردین هدف فقط سودجویی ها خودتون هست بهانه نیالرید گرون کردین و بد گرون کردین تف به شما

پربیننده‌ترین‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار