۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
پیش بینی جدید از قیمت دلار؛ تحلیل تکنیکال نرخ ارز

تحلیل تکنیکال قیمت دلار کف حمایتی آن را حوالی ۳۶ هزار تومان و اولین مقاومت آن در مسیر صعودی را نزدیک به ۴۱ هزار تومان نشان می‌دهد.

فردای اقتصاد: نرخ دلار در بازار آزاد امروز مجددا اعداد جدیدی را به خود دید. با بررسی نمودار تغییرات قیمتی روزانه دلار این نکته هویدا است که دلار از زمانی که ۳۳ هزار تومان را دید، وارد روند صعودی شده است و هر بار کف‌ها و سقف‌های بالاتری را کشف می‌کند.

نمودار نوسانات دلار از اوایل سال ۱۴۰۰ در کنجی صعودی در حال نوسان بود که در تصویر با دو خط آبی رنگ نشان داده شده است و در تاریخ ۱۲ آبان این کنج صعودی رو به بالا شکسته شده است. پس از آن شاهد عقب‌نشینی دلار به این مقاومت داینامیک شکسته شده هستیم. سپس نرخ دلار بالای این مقاومت داینامیک به تثبیت قیمتی رسید و در حال حاضر روند صعودی قدرتمندی را پیگیری می‌کند.

با در نظر گرفتن دو موج پایان یافته اخیر در نمودار قیمتی دلار و استفاده از ابزار فیبوناچی می‌توان هدف ۴۰۸۸۰ تومانی را متصور بود و مادامی که دلار به این نرخ نرسیده، مقاومت جدی پیش روی آن وجود ندارد.

با بررسی اندیکاتور RSI که میزان بیش فروش و بیش خرید شدن قیمت دلار را نشان می‌دهد، اینگونه به نظر می‌رسد که میان دو قله اخیر کشف شده در قیمت دلار و اندیکاتور RSI واگرایی منفی به وجود آمده است که سیگنالی کاهشی برای قیمت دلار محسوب می‌شود. مادامی که این واگرایی وجود داشته باشد، گرفتن موقعیت خرید روی این دارایی از ریسک بالاتری نسبت به گرفتن موقعیت فروش برخوردار است. برای اینکه ریسک این واگرایی از بین برود نیاز است که در اندیکاتور RSI قله جدید و بالاتری ایجاد شود. از سوی دیگر هم از نظر قیمتی حمایت ۳۶۰۵۰ تومان را می‌توان اولین سطح حمایتی پیش روی دلار متصور بود.

تحلیل بنیادی قیمت دلار را اینجا بخوانید: چرا قیمت دلار در آستانه ۴۰ هزار تومان قرار گرفت؟

پیش بینی جدید از قیمت دلار؛ تحلیل تکنیکال نرخ ارز
پیش بینی قیمت دلار با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار