۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور گفت: تفاهمنامه برای صادرات عسل به چین به امضا رسیده است و در مرحله اول با تایید پروتکل‌های بهداشتی، ۵۰۰ تا ۲ هزار تن عسل با برند ایرانی به این کشور صادر می‌شود.

تسینیم:  تورج صارمی، مجری طرح توسعه زنبورداری کشور اظهارکرد: با کشور چین تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده که عسل ایرانی به صورت منسجم و تحت یک خط مستقیم صادراتی به این کشور صادر خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول برای صادرات ۵۰۰ تن تا ۲ هزار تن عسل به چین تفاهم امضا شده است که در حال زمینه‌سازی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی این کشور هستیم.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور ادامه داد: صندوق حمایت از زنبورداری کشور عسل مورد نیاز را به طور مستقیم از زنبور داران خریداری و موسسه جهاد استقلال وزارت جهاد کشاورزی زمینه صادرات این محصولات را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به درخواست طرف چینی در خصوص ارسال نمونه‌های عسل‌های ایرانی و آنالیز آنها اکنون در حال طی مراحل صادرات است و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک امکان صادرات عسل باکیفیت ایران با ایجاد یک خط صادراتی مستقیم و مستمر بین دو کشور ایران و چین ایجاد شود.

صارمی گفت: با امکان حضور محصولات تولیدی زنبور عسل در چین همچنین امیدواریم در بازارهای جهانی بیشتری به ویژه در شرق آسیا از این مسیر فراهم شود.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور اظهارکرد: از شروع دولت سیزدهم تا آبان امسال میزان صادرات عسل ایران به کشورهای همسایه حدود ۲۷۰۰ تن بوده است.

برچسب‌ها