۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فروش خودروی همه شرکتهای خودروساز در سامانه یکپارچه از هفته اینده انجام می شود.

تسنیم: امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه رویداد رادیو گفتگو اظهار داشت: برنامه های فروش خودرسازان بزرگ دولتی که قرار بود این هفته فروش بدون قرعه کشی داشته باشند لغو و قرار شد که هفته آینده تمام خودرو سازان در سامانه یکپارچه فروش داشته باشند.

وی افزود: این طرح از بزرگترین برنامه های فروش خودرو است که همه خودروسازان‌ محصولات خود را با به صورت یک پارچه در یک سامانه عرضه می کنند.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در صورتی که تقاضا برابر عرضه خودرو باشد خودرو بدون قرعه کشی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و در صورتی تقاضا بیشتر از عرضه باشد، متقاضیان در لیست انتظار قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: جزئیات این طرح عرضه گسترده خودرو به صورت یکپارچه چهار شنبه طی اطلاعیه ای به اطلاع عموم می رسد.

در همین رابطه بخوانید: قیمت پراید بازهم رکورد زد / پژو ۲۰۷ در مرز ۹۰۰ میلیون تومان

وزارت صمت مقصر گرانی خودروهای خارجی نیست

وی همچنین در ارتباط با عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: علاوه بر خودروهای چینی قرار است که خودروهایی از دیگر کشورها مانند کره جنوبی در بورس کالا عرضه داشته باشیم اما میزان آنها کم است.

قالیباف گفت: با توجه به اینکه از ابتدا برنامه فروش خودروهای اقتصادی در بورس کالا مطرح بود عمده خودروهای عرضه شده در بورس کالا نیز چینی و زیر هزار دلار هستند اما اینکه اکنون قیمت بالایی به تومان دارند، وزارت صنعت مقصر نیست.