۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸

هفت هزار دانشجوی خارجی اکنون در رشته‌های مختلف علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند

باشگاه خبرنگاران: دکتر ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در کارگاه بین‌المللی‌سازی آموزش عالی در ساری، با بیان اینکه کیفیت آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار مناسب است، گفت: بین‌المللی‌سازی به معنای پذیرش دانشجوی خارجی نیست و فراتر از این تصور است.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت افزود: برای ورود به حوزه بین‌الملل باید آموزش‌ها نیز مطابق با استانداردهای جهانی باشد تا با دیپلماسی علمی با کشورهای دنیا بحث و تبادل نظر کنیم.

دکتر باقری فرد ادامه داد: همه دانشگاه‌ها باید دیپلماسی علمی را بدانند و نیاز به افرادی داریم که در این حوزه متخصص باشند.

او با بیان اینکه یکی از ابزارهای استاندارد سازی، اعتباربخشی است گفت: بدنبال اعتباربخشی موسسه‌ای هستیم تا این استاندارد را از یک مرکز بین‌المللی دریافت کنیم و دانشجویان خارجی قطعا در انتخاب به این گزینه و تاییدیه بین‌المللی توجه می‌کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: هدف از بین‌المللی‌سازی صرفا درآمدزایی و کسب کارهای فرهنگی نیست بلکه هدف اصلی ایجاد اعتبار و مرجعیت علمی برای کشور است.

دکتر باقری فرد با بیان اینکه این توانمندسازی از مسیر برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌گذرد ادامه داد: کشورهای زیادی در عرصه بین‌المللی داعیه آموزش دارند و ما نیز باید از ظرفیت‌های مختلف هنری، اقلیمی، آب و هوا و بسیاری از ویژگی‌ها بهره ببریم تا در این حوزه ورود کنیم

معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر تخصیص تسهیلات ویژه برای دانشجویان خارجی و تسهیل فضای حضور این دانشجویان، گفت: بین‌المللی‌سازی می‌تواند عامل مهاجرت مثبت شود و دانشجویان خارجی را به یک ظرفیت برای استفاده در کشور تبدیل کند.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به حضور بیش از ۷ هزار دانشجوی خارجی در کشور، خواستار تداوم و استمرار برگزاری کارگاه آموزشی بین‌المللی‌سازی در سایر دانشگاه‌های کلان کشور و توجه به رشد و ارتقای کیفیت آموزشی شد.

تحصیل ۲۷ هزار دانشجو در ۶ دانشگاه کلان منطقه

دکتر خسرو قاسم‌پوری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ۳۸۹ رشته در ۶ دانشگاه کلان منطقه تدریس می‌شود، گفت: دو هزار و ۱۱۶ استاد و ۲۷ هزار و ۳۹۲ دانشجو در این ۶ دانشگاه مشغول فعالیت هستند.

او افزود: فعالیت بین‌المللی این ۶ دانشگاه از لحاظ پذیرش دانشجو خارجی از سال ۹۳ آغاز شد و اکنون ۶۲۹ دانشجوی خارجی در این دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند.

دکتر خسرو قاسم‌پوری با اشاره به حضور ۲۶۹ دانشجوی خارجی در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی گلستان، ادامه داد: در مازندران پذیرش دانشجوی خارجی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است که اکنون تعداد آنان به ۴۶ نفر رسیده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در راستای بین‌المللی‌سازی تفاهمنامه‌های متعددی از سوی دانشگاه‌های کلان منطقه با کشورهای همسایه منعقد شده است که گام مثبتی در این حوزه قلمداد می‌شود.

برچسب‌ها