۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱

شهریار حیدری: برگشت برخی از پول‌های بلوکه شده ایران در عراق و کره‌جنوبی بی‌تاثیر از پیوستن ایران به مجمع بریکس و پیمان شانگهای نیست.

فردای‌اقتصاد: شهریار حیدری، عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برگشت برخی از پول‌های بلوکه شده ایران در عراق و کره‌جنوبی بی‌تاثیر از پیوستن ایران به مجمع بریکس و پیمان شانگهای نیست از استقبال برخی از کشورها برای ترمیم رابطه با ایران خبرداد. به گفته وی پیوستن ایران به این پیمان‌ها در مقیاس جهانی برای کشور، قدرت سیاسی و اقتصادی تولید می‌کند. رئیس کمیته مرز مجلس با اشاره به اینکه در پی پیوستن به بریکس نفوذ ژئوپولیتیک ایران در دنیا افزایش خواهد یافت به تقویت عملکرد خطوط کشتیرانی و هوایی در پی افزایش تعاملات اقتصادی با سایر اعضای بریکس و شانگهای اشاره کرد. وی تاکید کرد: یقینا افزایش فروش نفت ایران متاثر از پیوستن به این پیمان‌ها بوده است و تقویت ارتباطات بین‌المللی ایران می‌تواند به دور زدن تحریم‌ها منجر شود.  
حیدری با استناد به سخنان اخیر مقام معظم رهبری تاکیدکرد: باید مراقب منافع کشورها بود که اگر آن منافع برآورده نشود بی‌تردید از پیوستن به پیمان‌ها سودی عاید کشور ما نخواهد شد.