۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

مدیرعامل کانی کاوش آرتا غدیر گفت: صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی ایران اقداماتی را در حوزه تامین مالی انجام داده است اما همچنان با محدودیت در این بخش مواجه هستیم.

فردای اقتصاد: احمد عباسی قرائی، مدیرعامل کانی کاوش آرتا غدیر در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو ۱۴۰۲ با حضور در غرفه فردای اقتصاد ابزار داشت: در یک سال اخیر تعداد ۱۰۰ دستگاه دریل وارد کشور شد اما همچنان با کمبود ماشین‌آلات مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در آینده ۱۰۰ واحد معدنی کشف خواهد شد و هر معدن نیازمند ۴ دستگاه دریل انفجاری است. با این اوصاف کشور با کمبود ۴۰۰ دستگاه دریل مواجه بوده و این امر می‌تواند باعث ایجاد تاخیر در فرآیند استخراج شود.

عباسی قرائی ادامه داد: دریل‌های انفجاری بومی‌سازی نشده‌اند و در این زمینه با مشکل مواجه هستیم.

به گفته مدیرعامل کانی کاوش آرتا غدیر، هر چند دستگاه‌های وارداتی تا عمق یک هزار متر اقدام به حفاری می‌کنند و در مرحله استخراج همچنان با بحران همراه هستیم اما اکنون کشور به سمت بومی‌سازی ماشین‌آلات در حرکت بوده، چرا که تجهیزات در این بخش کاملا فرسوده شده است.

وی تاکید کرد: صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی ایران اقداماتی را در حوزه تامین مالی انجام داده است اما همچنان با محدودیت در این بخش مواجه هستیم.