۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
روزهای خوش بورس تکرار می‌شود؟

ساسان اله قلی، مدیرعامل سبدگردان سورنا در برنامه شمارش معکوس یکشنبه به بررسی آینده سرمایه‌گذاران در بورس با توجه به افزایش شتابان نرخ دلار پرداخت.

فردای اقتصاد: از هفته گذشته به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور، شاهد شعله‌ور شدن انتظارات تورمی هستیم و بازارها در رالی صعودی جدیدی قرار گرفته‌اند که به نظر می‌رسد این روزها بورس نیز روند صعود تورمی جدیدی را در پیش  گرفته است و بازار سهام این روزها یکی از بهترین عملکردهای چند وقت اخیر خود را به ثبت رسانده و در فضای انتظارات تورمی و رشد نرخ دلار در بازار آزاد، رنگ سبزی را به سهامداران خود ارائه داده است، هرچند که در حال حاضر با سقف‌شکنی‌های پی در پی در بازارهای موازی، سهامداران بورس همچنان از تورم جا مانده و عقب هستند.

در برنامه شمارش معکوس یکشنبه همراه با ساسان اله قلی، مدیرعامل سبدگردان سورنا، به بررسی آینده سرمایه‌گذاران در بورس با توجه به افزایش شتابان نرخ دلار پرداختیم.  در این برنامه به بررسی روند صعودی جدید بورس تهران پرداختیم و به این سوال پاسخ داده شد که براساس روندهای تاریخی گذشته  جاماندگی بورس از بازارهای موازی و تورم جبران خواهد شد؟
این کارشناس در رابطه با مقایسه ارزندگی بورس نسبت به بازارهای موازی اعتقاد داشت: یک تصمیم بهینه مشخص برای همه افراد وجود ندارد و سطح ریسک‌پذیری در انتخاب بازار مناسب برای سرمایه‌گذاری بسیار حائز اهمیت است و اگر از این زوایه به موضوع نگاه کنیم بورس تهران در مقایسه با سایر بورس‌های جهان از لحاظ تنوع صنایع قوی بوده و سطح شفافیت بازار سرمایه در حال افزایش است. با توجه به ساختار فعلی بورس تهران و شاکله اصلی شرکت‌های بورسی همچنان بازار سهام یکی از بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است.
وی افزود: از یک سو سهام بسیاری از شرکت‌های درآمدزا و ارزآور برای کشور در بازار سرمایه معامله می‌شود و این موضوع اهمیت بازار سرمایه برای دولت را افزایش خواهد داد از سوی دیگر با توجه به مسئله سهام عدالت این بازار در بعد اجتماعی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
مدیرعامل سبدگردان سورنا در رابطه با چشم‌انداز بازار سرمایه با توجه به اوج گرفتن انتظارات تورمی و احتمال افزایش فشار دولت برای صنایع بورسی جهت کنترل تورم عنوان کرد: در حال حاضر ۸۰۰ شرکت با احتساب بازار پایه در بازار سرمایه وجود دارد و نمی‌توان وضعیت کلی بازار به همه صنایع نسبت داد. سرمایه‌گذاران باید به سمت شرکت‌هایی حرکت کنند که رشد درآمدی داشته، نسبت بدهی پایینی دارند و از حاکمیت شرکتی مناسبی برخوردار هستند.
او ادامه داد: تحولات مثبتی نظیر حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، زمزمه‌های حرکت به سمت اقتصاد آزاد با عرضه خودرو و سیمان در بورس کالا به نظر چشم‌انداز روشنی را برای بسیاری از صنایع ایجاد کرده است. البته باید به این نکته توجه کرد که تهدیدهای مهمی از قبیل اختلاف دلار نیما و آزاد و تاسیس شرکت‌های سبدگردانی برای بانک‌ها که باعث ورود ابزار بازار پول به بازار سرمایه خواهد شد، همچنان بورس تهران را تهدید می‌کند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار