۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
بیشترین بیسوادان در کدام استان‌ها هستند؟

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تشکر از برخی دستگاه‌های همراه مانند ستاد کل نیروهای مسلح، زندان‌ها و جهاد کشاورزی در امر سوادآموزی بیان کرد: هم‌اکنون می‌توانیم بگوییم هیچ بیسوادی وجود ندارد که وارد دوره سربازی یا زندان شود اما با سواد نشود.

عبدی ادامه داد: در نهضت سوادآموزی سه مرحله سوادآموزی داریم مرحله سواد برای بیسوادان مطلق که تا کلاس سوم دبستان است. مرحله انتقال از سوم دبستان تا پایه ششم و دوره تحکیم برای تثبیت یادگیری افراد است.

بیشترین بیسوادان در کدام استان‌ها هستند؟

عیدی با اشاره به اینکه جامعه هدف ما ۱۰ تا ۴۹ سال است، گفت: افراد بازمانده از تحصیل کمتر از ۱۰ سال هستند و وقتی به این سن رسیدند وارد چرخه سوادآموزی می‌شوند، آموزش غیررسمی یعنی در محتوا منعطف باشیم و برای هر قشر مانند کارگر، کشاورز، زنان عشایر و... محتوای مخصوص بنویسیم همچنین زمان آموزش سواد منعطف است، بسیاری از کودکان کار به دلیل مسائل اقتصادی در ساعت مدرسه نمی‌توانند درس بخوانند و اینجاست که نهضت سوادآموزی معنا پیدا می‌کند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی درباره بیسوادی در استان‌ها گفت: بیشترین جمعیت بیسوادان در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان غربی، لرستان و هرمزگان قرار دارند و عوامل مختلف مانند مسائل اقتصادی و فرهنگی تاثیر دارد مثلا در برخی استان‌ها، زنان از سنی وارد چرخه زندگی و ازدواج شده و از تحصیل بازمی‌مانند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha